عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر:

ضرورت آموزش حقوق شهروندی در جهت ارتقاء فرهنگ شهرنشینی

اسلامشهر (پانا) - عضو شورای اسلامی شهراسلامشهر بر ضرورت ارتقاء فرهنگ شهرنشینی، توجه بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق همراه با آموزش حقوق شهروندی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش حقوق شهروندی در جهت ارتقاء فرهنگ شهرنشینی

اورینب مسرور، عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر در سخنانی اظهار کرد: تمرکز روزافزون افراد در نواحی شهری و رشد سریع شهرنشینی ناشی از مهاجرت از تهران به اسلامشهر و همچنین افزایش طبیعی جمعیت شهر، مشکلاتی را در ارائه خدمات مناسب با میزان افزایش جمعیت شهری به وجود خواهدآورد.

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا نقش مدیران شهری کاردان در قالب یک نهاد مدیریتی فراگیر و کارآمد در رفع مشکلات و نیازهای روزافزون شهروندان ضرورت پیدا خواهدکرد، تا نهایتا" دستیابی به توسعه انسانی پایدار در شهر امکان پذیر شود.

مسرور با اشاره به نقش و عملکرد مدیریت شهری تأکیدکرد: با توجه به سطح تحصیلات و جنسیت شهروندان، تشکیلات مدیریت منسجم و کارآمد، مشارکت بیشتر شهروندان، حفظ حقوق شهروندی و ارائه خدمات مناسب به شهروندان می‌تواند در اداره امور شهر و توسعه فرهنگ شهر و شهرنشینی موثر باشد.

عضو شورای شهر اسلامشهر گفت: مدیریت شهری موفق باید از انسجام، انعطاف پذیری، کارآمدی و مشارکت لازم برخوردار باشد و نیاز است جهت ارتقاء فرهنگ شهرنشینی توجه بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق همراه با آموزش حقوق شهروندی صورت گیرد.

وی آگاه سازی، آموزش و توانمندسازی شهروندان جهت ارتقاء مهارت‌ها و کسب عادت‌های صحیح زندگی اجتماعی را پیش شرط لازم برای اداره امور شهر دانست و تصریح کرد: این امر نیاز به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اجتماعی دارد که مدیریت و حاکمیت شهری اسلامشهر می‌تواند تنها از این طریق به توسعه فرهنگ شهر و شهرنشینی نزدیک‌تر شود.

مسرور خاطرنشان کرد: با تشکیل شوراها یک گام در خدمت به مردم و در مسیر تحقق شعار مردم‌سالاری برداشته شده و امیدواریم جهت ارتقاء فرهنگ شهر و برخورداری شهروندان از حقوق خود اثرگذار باشد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار