دانش‌آموز حافظ قرآن در گفت وگو با پانا

حفظ قرآن در زمان دانش‌آموزی توفیقات زیادی به همراه می آورد

قم (پانا) - دانش‌آموز قمی حافظ قرآن کریم گفت حفظ قرآن در زمان دانش‌آموزی توفیقی دوچندان از سوی خداوند منان است و افتخارات زیادی را نصیب انسان می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حفظ قرآن در زمان دانش‌آموزی توفیقات زیادی به همراه می آورد

«زهرا ستوره» دانش آموز رشتۀ ریاضی دبیرستان غدیر ناحیۀ 3 قم است که توفیق حفظ 17 جزء قرآن کریم را در پرونده پربرکت خود دارد. به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز، گفتگویی را با وی انجام داده ایم.

چطور شد که تصمیم گرفتید حافظ کلام الله شوید؟

اوایل به دلیل جوّ خانوادگی گرایشم به حفظ قرآن هر روز بیشتر و شدیدتر می شد، ضمن اینکه در خانواده، حافظان دیگری هم داشتیم و انس با قرآن برای من تبدیل به لذتی وصف ناپذیر شد.

از چه سنی با قرآن مانوس شدید و چه زمانی حفظ را جدی تر دنبال کردید؟

حدوداً دوازده ساله بودم که حفظ قرآن را آغاز کردم و در سه ماه تابستان، موفق به حفظ جزء سی شدم. در آن بازۀ سنی حفظ یک جزء از قرآن، شیرینی خاصی برای من داشت، بنابراین مصمم بودم که تابستان های آینده را نیز تماماً به این امر اختصاص دهم، تا سال 1399 که بنده حافظ 9 جزء شدم و تصمیم گرفتم یک سال مرخصی تحصیلی داشته باشم. زمان مرخصی تحصیلی هم موفق به حفظ هشت جزء دیگر شدم و در حال حاضر به حول و قوۀ الهی حافظ 17 جزء هستم.

اینکه در کنار تحصیل وارد عرصۀ حفظ شدید برایتان سخت نبود؟

حفظ قرآن در کنار تحصیل، توفیقی لایزال است. درست است که در سال تحصیلی بنده امکان حفظ جدید ندارم اما در این بازه برای مرور محفوظاتم تمام تلاشم را به کار می گیرم.

در مسیر حفظ با چه مشکلات و موانعی رو به رو بودید؟

درست است که حفظ قرآن مسیر پر پیچ و خمی است. امام در آخر شیرینی خاص خودش را دارد. بنده وضعیت درسی مطلوبی داشتم اما در دوران دبستان به محض اینکه کمی از درس ها عقب می افتادم، کادر مدرسه به خانواده ام تذکر می دادند که برنامه های قرآنی، ممکن است به درس های من لطمه بزند، بنابراین تمام تلاشم بر این پایه بود که در کنار حفظ، مدرسه را نیز در سطح عالی بگذرانم تا از این توفیق الهی محروم نشوم. همچنین یکی از زمان هایی که مانع حفظ شد، زمانی بود که به بیماری کرونا مبتلا شده بودم و در کنار آن وضعیت، بحث مرور محفوظات و دغدغۀ کلاس های مجازی را نیز داشتم.

چه کسانی مشوق فعالیت های قرآنی شما بودند؟

مشوقان اصلی من در امر حفظ، والدین گرامی و اساتیدم خانم ها لیلا شنبدی و لیلا کارگر بودند.

آیا در عرصۀ قرآن و عترت مقام هایی کسب کرده اید؟

بله؛ مقام های ناحیه ای و استانی داشتم.

افتخارات علمی هم دارید؟

بله؛ از جدیدترین این افتخارات مقاله ای بود با محوریت اولوالالباب تحت عنوان «ویژگی نخبگان طبق آیات قرآن» که راهی مرحلۀ استانی نیز شد.

قرآن چه تأثیری در زندگی فردی، اجتماعی و تحصیلی شما داشته است؟

حفظ قرآن مرا وارد ابعاد تازه تری از جامعه کرد و به شخصیتم آرامشی ابدی هدیه داد. یقین دارم که بعد از حفظ، بهتر توانستم درس های عمومی را مطالعه کنم.

برای هم سن و سالان خود چه توصیه ای دارید؟

طبق رهنمود رهبر معظم انقلاب جوانان می باید اوقات فراغت خود را به تحقیق و پژوهش بپردازند و در مسائل علمی و فرهنگی سیر کنند؛ بنابراین توصیۀ من به هم سن و سالانم این است که ایمانتان را پاسداری کنید و اموری را که از ارزش زیستن شما می کاهد از زندگی حذف کنید، هدفی یکتا داشته باشید و والدین تان را قدر بدانید.

دانش آموزخبرنگار: آمنه حججی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار