معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تاکید کرد:

ضرورت ارتقای سواد تربیتیِ معلمان

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش اردبیل با اشاره به نقش موثر معلمان در تربیت دانش‌آموزان، بر ضرورت ارتقای سواد تربیتی و کیفیت آموزشی در سطح مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارتقای سواد تربیتیِ معلمان

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در دیدار با مدیران مدارس منطقه اصلاندوز با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت ارتقای سواد تربیتی در حل مسائل اجتماعی دانش آموزان گفت: جریان تربیتی کشور باید از مجرای آموزش و پرورش برای حل مسائل اجتماعی ورود پیدا کند، چرا که وضعیت هر جامعه به مدرسه برمی‌گردد.

وی مدرسه را میدان شناخت آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: مدیران با اشراف کامل و جامعه شناسی متناسب با مخاطب و والدین به یک ادبیات مشترک با والدین برسند و عالمانه تر به این بحث ورود کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان با بیان اینکه نقش آموزش در گرو تربیت است، ادامه داد: معلمان مسائل تربیتی دانش آموزان را در کلاس ها جدی بگیرند چرا که هیچ کس نمی تواند به اندازه معلم درباره مسائل تربیتی با دانش آموزان ارتباط پیدا کند.

مشکی، مدرسه را مرکز تربیتی، محلی برای تجربه اندوزی و بازسازی تجربه بدو ورود به جامعه دانست و گفت: تحول از کلاس‌های درس شروع می شود که در این راستا معلمان مدارس نقش اصلی را در هدایت و تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان برعهده دارند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نسل آینده کشور اظهار امیدواری کرد که با برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده و ارتباط با والدین بتوانیم در جهت مسائل تربیتی دانش آموزان گام موثری برداریم.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان همچنین با اشاره به کیفیت آموزشی در دوره متوسطه، ارتقای نمره نهایی پایه دوازدهم، برنامه ریزی پایه دهم و یازدهم و هدایت تحصیلی دوره اول متوسطه را از اولویت های مهم اداره کل آموزش و پرورش استان در بحث ارتقای کیفیت آموزشی طی امسال عنوان کرد و از مدیران مدارس خواست در جهت شناسایی دانش آموزان مستعد و برگزاری جلسات با والدین آنان نسبت به ارتقای جایگاه و کیفیت آموزشی دانش آموزان و کسب مهارت آنان از ابتدایی تا پایان تحصیلات تلاش کنند.

مشکی ضمن تبریک رتبه سومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در پروژه مهر امسال در سطح استان اردبیل از تلاش‌ها و زحمات مدیر و مجموعه آموزش و پرورش اصلاندوز در کسب این جایگاه ارزشمند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار