استاد علوم ارتباطات در نیشابور:
روابط عمومی و رسانه مکمل یکدیگر هستند
نیشابور ( پانا )- استاد علوم ارتباطات گفت روابط عمومی و رسانه مکمل یکدیگر هستند.
در کارگاه آموزشی اصول کار در روابط عمومی و خبرنویسی با حضور ابراهیم کفککی استاد علوم ارتباطات برگزار شد.
ابراهیم کفککی استاد علوم ارتباطات در کارگاه آموزشی اصول کار در روابط عمومی و خبرنویسی گفت: « روابط عمومی، یک بخش حاشیهای در ساختار اجرایی نیست و با توجه به نقش تاثیرگذاری که روابط عمومی میتواند در حوزه ارتباطات درون و برونسازمانی داشته باشد، به طور قطعی بخش مهم و کلیدی در یک سازمان به شمار میرود.»
وی افزود:« روابط عمومی، یک علم است و ضرورت دارد تا مجریان این حوزه سازمانی از حوزههای دانشی مختلف همچون روانشناسی، مدیریت، جامعهشناسی و روانشناسی اجتماعی آگاه باشند و از آن بهره بگیرند.»
وی خاطر نشان کرد:« روابط عمومی، در عین حال هنر است؛ زیرا اجرای تصمیمهای سازمانی در درون و برون سازمان و ایجاد ارتباط مستمر و دو طرفه میان مردم و سازمان، علاوه بر آشنایی با معیارهای علمی و اداری، نیازمند ذوقی فردی و خلاقیت رفتاری است.»
وی با بیان اینکه روابط عمومی ماهیتی چند بعدی، دو طرفه و اطلاع محور دارد و هیچگاه نباید آن را به واحد تبلیغات تقلیل داد، عنوان کرد:« روابط عمومی و رسانه مکمل یکدیگر هستند و طبیعتاً با محور قرار دادن اصل منافع عمومی است که رسانهها میتوانند دستگاههای اجرایی را در توسعه خدمات عمومی یاری کنند و از طرفی دستگاههای اجرایی نیز در فرایند اطلاعرسانی، کمکرسان رسانهها باشند.»
استاد علوم ارتباطات تصریح کرد:« اطلاع رسانی در مورد رویدادها در قالب پیش خبر و اهمیت دادن به اخبار فرآیند محور در کنار اخبار رویداد محور میتواند بازتاب اخبار سازمانی را در رسانهها تقویت کند. برگزاری منظم نشستهای خبری، تشکیل ستاد خبری در هنگام برگزاری رویدادها، انجام سفرهای مطبوعاتی و برگزاری بازدیدها، پیشنهاد سوژههای خبری به رسانهها و تقویت درستنویسی میتواند به تقویت برند سازمانی منجر شود و از جمله راهکارهایی باشد که به انتشار بهتر اخبار سازمانی در رسانهها کمک کند.»
ارسال دیدگاه