دانشجو پیشگام تلاش، هدف و ساختن آینده است

کرج (پانا) - روز دانشجو روز تاکید برنقش بی‌مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش درکنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی ، در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است. در این راه دانشجو پیشگام تلاش، هدف و ساختن آینده بهتر است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دانشجو پیشگام تلاش، هدف و ساختن آینده است

واژه دانشجو به اندازه کرامت آن، وسیع و پردامنه است .کلمه دانشجو همانطور که از نامش پیداست، به معنای جوینده دانش و آگاهی است. کسی که جوینده نامیده می‌شود، هرگز نمی‌تواند منفعل و بی‌تفاوت بماند؛ به همین خاطر عموم جامعه، دانشجویان را به عنوان یک قشر روشنفکر، فعال و دانا در نظر دارند.

رژیم پهلوی پس از کودتای ۲۸مرداد۱۳۳۲ خود را بیش از پیش نیازمند کشور آمریکا می دید. طی برنامه ریزی قبلی رژیم پهلوی از سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران در ۱۷آذر ۱۳۳۲ دانشجویان دانشگاه تهران به نشانه اعتراض از روز ۱۴آذر تظاهرات خود را را آغاز کردند که در این تظاهرات سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران به نام های مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا در اثر شلیک تیر به شهادت رسیدند.

صدای شما را می شنوم که از اعماق سال‏‌هاى دور، متن درس شهامت را در خیابان‌‏هاى اعتراض، می‌نویسید.

مگر نه اینکه معناى مردانگى در زبان نیست؛ در عمل است؟ آن روز‌ها قلم‏‌هایتان، مشت‏‌هاى گره کرده ‏اى بود که آوازهاى خونینش، مرکّبى براى نوشتن کلمه رهایى و آزادى بود. و از آن به بعد، درهاى دانشگاه، هر روز با یاد شما گشوده می شود تا استاد قدیمى عشق، کلاس را آغاز کند و کتاب‏هاى کمال، در متن خیابان‏‌های معرفت را بیاموزند؛ آنجا که کتاب انقلاب، آخرین واحد فارغ التحصیل ‏شدنتان از جهان بود.

و همچنین مقام معظم رهبری در مورد دانشجویان شهید می فرمایند: هنگامی که به نام دانشجوی شهید می رسیم، این یقین در ما پدید می آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که بدان منتهی شده، از سر خودآگاهی و با اراده روشن بوده است و این ارزش عمل را مضاعف می کند و بدین دلیل است که دانشجویان شهید که در شمار سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بوده اند، ستارگان همیشه درخشانی هستند که هر جویای حقیقتی می تواند راه خویش را با آنان بیابد.

دانش آموز خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار