معاون پرورشی دبستان ایمان رودهن:
اقدامات تربیتی تخصصی در مدارس نقطه عطف ارتقای شخصیتی دانشآموز خواهد شد
رودهن (پانا) - معاون پرورشی دبستان ایمان رودهن، انجام کار تربیتی را در مدارس نیازمند اقدامات حرفهای و طراحی شده منظم دانست تا نقطه عطف اوج و ارتقای شخصیتی را برای دانشآموز فراهم کند.
سیده کلثوم موسوی، معاون پرورشی دبستان ایمان رودهن در گفت وگو با پانا بیان کرد: «در دوران ابتدایی، آموزش آموزههای تربیتی در راستای تربیت تمام ساحتی دانشآموزان بسیار تخصصی و بامهارت باید انجام شود، دانشآموزان در این مقطع حساس تحصیلی به دلیل مقتضیات سنی خاصی که دارند نمیتوانند بسیاری از مسائل را به صورت اقداماتی مانند سخنرانی، جلسات هماندیشی و گفتگوهای تخصصی و در کل آموزشهای پیشرفته تربیتی به ثمر برسانند؛ در واقع این دانشآموزان نیاز دارند بسیاری از مطالبی که ضرورت یادگیری آنها وجود دارد، به طور ضمنی و غیرمستقیم و از طریق کارهای هنری و جذاب و متنوع و مورد علاقهشان، آموزش ببینند.»
وی افزود: «ما در دبستان ایمان، در پی ایدهپردازی پرورشی و با همیاری همکاران و انجمن اولیا و مربیان فعال مدرسه، بسیاری از آموزههای مربوط به مهارتهای زندگی فردی و اجتماعی، دینی و غیره را با فضاسازی تابلو اعلانات مدرسه به دانشآموزان عرضه کرده تا یک آموزش غیرمستقیم، عینی و ملموس توامان با حس زیباشناختی رنگها و شکلهای جذاب برای دانشآموز فراهم کنیم.»
موسوی در ادامه عنوان کرد: «تعداد تابلوهای اعلانات در دبستان ایمان زیاد است، به طوری که تقریبا تماممسیر رفت و آمد دانشآموزان تابلو وجود دارد و مسلما فضاسازیهای تربیتی و زیبا روی این تابلوها و به روز و تنوع سریع و متناسب با آموزشهای خاص مورد نظر، توجه دانشآموزان را به خود جلب خواهد کرد و همین امر زمینه این آموزش غیرمستقیم و مفید را ایجاد خواهد کرد، مسلما همانطور که مطالعات علمی به وضوح ثابت کرده است آموزشهایی که از طریق تحریک حس بینایی انجاممیشود یادگیری بیشتر و با دوامتری را به دنبال دارد.»
وی همچنین خاطرنشان کرد: «لازم است اقدامات پرورشی و تربیتی کاملا حرفهای و تخصصی مورد استفاده قرار گیرد تا ابزاری شود که زمینه و بستر رشد و تعالی دانشآموزان را فراهم کند، اقدامات اضافه و غیرتخصصی ضمن اتلاف وقت، فقط باعث خواهد شد که دانشآموز رغبت خود را به آموزش و فعالیتهای پرورشی و تربیتی از دست بدهد و به جای رشد و تکامل، زمینه انحطاط و افت تربیتی را برای دانشآموز ایجاد کند.»
معاون پرورشی دبستان ایمان در پایان نیز تصریح کرد: «ما مربیان پرورشی رسالت مهمی در مقابل دانشآموزان بر عهده داریم و همیشه باید ابزارهای موجود فرهنگی، هنری و تربیتی را در راستای اهداف مدنظر آموزشی خود در مدارس تخصصی و متناسب با روحیات دانشآموزان استفاده کنیم، هر ابزاری در مدرسه اگر مناسب، به موقع و با برنامهریزی و طراحی مشخص اجرا شود قطعا آثار آموزشی و تربیتیاش نمایان و قابل توجه خواهد بود.»
خبرنگار : زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه