آغاز آموزش‌های نهضت قرآنی ویژه کارکنان دولت در فارس

شیراز (پانا) - مدیر آموزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس از تعیین سطح روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم ۳ هزار و ۴۴۲ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی در فاز نخست اجرای نهضت قرآنی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز آموزش‌های نهضت قرآنی ویژه کارکنان دولت در فارس

رضا جوانبخت، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدیریت آموزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متولی آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی و متولی پژوهش‌‌های توسعه‌ای در استان است، گفت: براساس قوانین اداری همه کارکنان دولت موظف هستند ۶۰ ساعت تا ۱۶۰ ساعت و مدیران از ۱۰۰ تا ۲۰۰ ساعت سالانه دوره آموزشی بگذرانند.

وی ادامه داد: در کنار این آموزش‌های برنامه‌ای، برخی آموزش‌ها به سفارش دستگاه‌ها برگزار می‌شود که آموزش‌های قرآنی در راستای نهضت قرآنی از جمله این موارد است که بعد از آزمون تعیین سطح، کارکنان دولت وارد دوره آموزشی می‌شوند و این دوره برخلاف سایر دوره‌ها رایگان است.

وی از برگزاری دوره مبارزه با فساد اداری و سلامت اداری دستگاه‌ها برای مدیران و کارشناسان و دوره مدیران جهادی با تاکید استاندار و بر مبنای فرمایشات رهبری توسط مدیریت آموزش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، خبر داد و افزود: نهضت قرآنی از یک ماه گذشته در استان آغاز شده است و کارکنان ۱۹ دستگاه شامل ۳ هزار و ۲۴۴ نفر در آزمون تعیین سطح شرکت کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۵۹۱ نفر را بانوان و نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ نفر را آقایان هستند که براساس سطح مربوطه به دوره‌های روان‌خوانی، روخوانی و فصیح‌خوانی و قرائت قرآن هدایت می‌شوند و گواهی پایان دوره داده می‌شود.

وی گفت: دوره نهضت قرآنی بر اساس بخشنامه‌ها و قوانین اداری، برای کارکنان دولت الزامی است؛ مجموع کارمندان دولت در استان ۱۳۰ هزار کارمند داریم که از این تعداد ۷۰ هزار نفر معلمان و فرهنگیان هستند که بر اساس مصوبات و قوانین دولتی مسوولیت آموزش فرهنگیان با خود آموزش و پرورش با نظارت سازمان برنامه و بودجه است؛ و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آموزش و برنامه‌ریزی 60 هزار کارمند دستگاه‌های اداری را برعهده دارد.

وی ادامه داد: سازمان براساس امکانات و شرایط سازمان در حال برنامه‌ریزی هستیم و فاز نخست را برای شهر شیراز آغاز کرده‌ایم.

مسوول داراقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس، با تاکید بر اینکه قطعا کارکنان دستگاه‌های اداری با قرآن و قرائت قرآن آشنا هستند، افزود: این دوره که در ۳۱ روز گذشته آغاز شده است، توسط ۱۲ داور قرآنی آقا ۱۲ داور خواهر تعیین سطح انجام شده و ۱۴ ساعت آموزش روان‌خوانی و روخوانی ویژه کارمندان برنامه‌ریزی شده است.

به گفته سید حمید موسوی، فاز نخست این طرح با تعیین سطح و ارائه آموزش‌ها در ادارات و به صورت هفته‌ای یک ساعت آغاز شده است و به صورت روزشمار قرار است تا آغاز ماه مبارک رمضان در ادارات اجرا شود.

مشاور استاندار فارس در امور قرآنی، با اشاره به تاکید استاندار در خصوص تقویت مباحث قرآنی در استان، گفت: فعالیت‌های قرآنی که به استانداری واگذار شده را در سه گام آغاز کرده‌ایم که گام نخست نهضت قرآنی و روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را آغاز کرده‌ایم.

عطاءالله امیدواری، افزود: آزمون تعیین سطح ویژه کارکنانی است که در قرائت قرآن توانمند هستند و خود اظهاری می‌کنند.

وی ادامه داد: کارکنان دولت که قبلا دوره روان‌خوانی و روخوانی را گدرانده‌اند الزامی به شرکت در این طرح ندارند و می‌توانند به منظور بازآموزی و استفاده از مزایای طرح شرکت کنند.

به گفته امیدواری این طرح در راستای طرح نوین و یکسان سازی شده نظام جامع و هماهنگ آموزش قرآن در مجموعه دستگاه‌های استان فارس است که براساس طرح‌های مصوب ۲۸ ساعت دوره آموزش قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: در بحث تعیین سطح توسط اساتید مطرح در سه سطح انجام می‌شود که سطح اول در واقع سطح خوب است که در کنار گواهی دوره روان‌خوانی گواهی فصیح خوانی نیز دریافت می‌کنند.

وی اشاره کرد: سطح متوسط برای افرادی است که با نکات تجویدی آشنایی ندارند و به لحاظ قرائت خوب ، گواهی ۱۴ ساعت آموزش روان‌خوانی و دوره فصیح خوانی دریافت می‌کنند و گروه سوم نیاز به بازآموزی دارند و در دوره‌ها شرکت می‌کنند.

مشاور استاندار فارس در امور قرآنی گفت: گام دوم دوره تدبر و تفسیر قرآن کریم در نظر گرفته‌ایم که با تکمیل شدن این طرح با هماهنگی موسسات قرآنی و تبلیغات اسلامی به زودی ویژه افرادی که در تعیین سطح قرائت و روخوانی مسلط هستند، آغاز خواهد شد و گام سوم طرح گفتمان سازی با موضوع جهاد تبیین نیز به عنوان گام سوم طرح معرفی کرد.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: ما به سمت تدبر در قرآن و ایجاد تعییر نگرش پیش می‌رویم و تغییر نگرش قطعا تغییر رفتار را به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار