برگزاری انتخابات همیار مشاوران در مدارس پاکدشت

پاکدشت (پانا) - کارشناس مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی منطقه پاکدشت، از برگزاری انتخابات همیار مشاوران مدارس در پاکدشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات همیار مشاوران در مدارس پاکدشت

طیبه ایوبی گفت: همیاری ریشه در زندگی اجتماعی انسان‌ها دارد و طرح همیار مشاور یک طرح عملی با اعتقاد به توانمندی دانش‌آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات مشاوره رشدی به منظور ارتقاء سلامت روان در مدرسه و جامعه است.

وی افزود: برنامه همیار مشاوران می‌تواند با بهره‌گیری از رویکرد تاثیر بیشتر همسالان بر همدیگر ویاری‌رسانی موثرتر آنان بر یکدیگر در افزایش اثربخشی برنامه مشاوره‌ای مدرسه و کاهش اختلالات روانی، رفتاری، و تحصیلی مفید واقع شود.

کارشناس مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش پاکدشت با برشمردن وظایف دانش‌آموزان همیار مشاور، ادامه داد: گسترش مهارت‌هایی مثل کمک به هم‌نوع، ترویج مهربانی، مسئولیت شناسی، مسئولیت‌پذیری در جامعه، گسترش نظم و انضباط در بین دانش‌آموزان و ترویج معنویت در جامعه دانش‌آموزی از جمله مهم‌ترین وظایف همیاران مشاور در مدارس است.

ایوبی با بیان اینکه همیاران مشاور می‌توانند نقش مهمی در ارتقای وضعیت تحصیلی همسالان خود داشته باشند، توضیح داد: دانش‌آموزان در این طرح آموزش‌های تخصصی مشاوره‌ای را سپری می‌کنند تا بتوانند در کنار مشاور مدرسه، کمک‌های تخصصی مشاوره‌ای را به همکلاسی‌های خود ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار