نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان:

آمریکا به‌دنبال ایجاد فضای بی‌اعتمادی بین طالبان و ایران است

تهران (پانا)‌ - نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت آمریکا ‌‌با متحدانش مانند انگلیس و برخی کشورهای عربی تلاش می‌کنند امروز یک فضای بی‌اعتمادی بین طالبان و جمهوری اسلامی ایران برای درگیری شکل دهند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا به‌دنبال ایجاد فضای بی‌اعتمادی بین طالبان و ایران است

‌حسن کاظمی قمی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی صف اول با بیان این‌که «سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه حمایت از مردم افغانستان است» خاطرنشان کرد: ایران اولین حکومتی بود که بر تشکیل دولت مردمی از همه اقوام در افغانستان تاکید کرد تا دولت با ثبات قدرتمندی شکل بگیرد و بتواند هم به مردم خود کمک کند و هم نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کند. جمهوری‌اسلامی ایران موضوع گفت‌وگوی افغان - افغان را مطرح کرد، چون تنها راه از بین رفتن تروریسم و رسیدن به ثبات از مسیر شکل‌گیری دولت مردمی می‌داند؛ کار ایران نه مداخله‌گری بلکه ایجاد امنیت و ثبات است موضوعی که اقناع جامعه جهانی را به همراه دارد.

وی گفت: آمریکا به‌شدت در بازی روانی در این یک سال و چند ماه تلاش کرد‌ جنگ‌های قومی مذهبی راه بیندازد، این کشور با متحدانش مانند انگلیس و برخی کشورهای عربی تلاش می‌کنند امروز یک فضای بی‌اعتمادی بین طالبان و جمهوری اسلامی ایران برای درگیری شکل دهند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان ادامه داد: آمریکای متکبر به‌دنبال منافع ملت‌ها نیست. این کشور نمی‌گذارد در کشورهایی، چون افغانستان دولت قوی شکل بگیرد؛ بی‌ثباتی و هرج و مرج همان چیزی بود که آمریکا می‌خواست تا ثابت کند نبود ما موجب عدم ثبات در افغانستان می‌شود.

وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه حمایت از مردم افغانستان و بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری است و این سیاست تبیین شده است. حمایت یعنی کمک به مردم افغانستان و اگر مردم افغانستان از این سیاست منتفع شوند ایران هم منتفع می‌شدند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان خاطرنشان کرد: کاری که ایران در این مدت انجام داد کمک به مهار تروریسم، کاهش مهاجران و ایجاد همگرایی منطقه‌ای در حوزه مبارزه با تروریسم و تشکیل دولت مردمی در افغانستان بود.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار