
پانا آموزش و پرورش
معاون اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی شهر تهران:
توانمندسازی معلمان برای مواجهه فعال با آسیبهای اجتماعی از ضرورتهای آموزش و پرورش است
توانمندسازی معلمان برای مواجهه فعال با آسیبهای اجتماعی از ضرورتهای آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - معاون اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی شهر تهران، مصونیتبخشی و توانمندسازی معلمان و کارکنان مدارس برای مواجهه فعال با آسیبهای اجتماعی دانشآموزان را از وظایف اصلی آموزش و پرورش دانست و بر درونی کردن ارزشها و هنجارهای جامعه از طریق آموزش مهارتهای اجتماعی تاکید کرد.
مریم صبری؛ معاون اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت و رفع آسیب های اجتماعی، نیازمند شبکهسازی و تبادل اطلاعات است، در گفتوگو با پانا گفت: «در این راستا فعالیتهای ترویجی و فرهنگی در کنار فعالیتهای آموزشی و مراقبتی، از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سطح مدارس کشورها شناختهشده است.»
وی در خصوص مواجهه کودکان با آسیبهای اجتماعی خاطرنشان کرد: «حضور کودکان در اجتماع، امری انکارناپذیر است و در این فضا کودک با خطرات بالقوهای مواجه خواهد بود. از آنجا که آسیبهای اجتماعی بیشتر متوجه افرادی با دانش و توانایی کمتر است، کودکان در رأس این افراد قرار میگیرند؛ بنابراین آموزش و مراقبت از کودکان در برابر این خطرات، یکی از مهمترین وظایف والدین خواهد بود.»
صبری در خصوص آسیب شبکههای اجتماعی اظهار کرد: «محتوای موجود در شبکههای اجتماعی میتواند تهدید بزرگی برای سلامت روان کودک باشد. لایوهای غیراخلاقی و خشنی که در فضای مجازی منتشر میشوند و نظرات نامناسب کاربران این فضا، تأثیرات نامطلوبی بر روان و تربیت کودکان خواهد داشت. بسیاری از کاربران این شبکههای اجتماعی، هکرها و افرادی بدون سلامت اخلاقی هستند که میتوانند امنیت کودک شما را به خطر بیندازند.»
این مسئول در خصوص نقش پررنگ آموزش در برقراری رابطه سالم بین والدین و کودک تصریح کرد: «در چنین شرایطی، آموزش نقش بسیار پررنگی در برقراری رابطه سالم بین والد و فرزند ایفا خواهد کرد. والدین در درجه اول باید بتوانند با کودک خود رابطه ای سالم و صمیمی برقرار کنند، سپس در کنار بازی و صحبتهای صمیمانه خود با فرزندشان، خطرات و آسیبهای موجود در اجتماع را برای او بازگو کرده و به او آموزش دهند که چطور میتوانند در مقابل این خطرات از خود محافظت کنند.»
معاون اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی شهر تهران در پایان با تاکید بر درونی کردن ارزشها و هنجارهای جامعه از طریق آموزش مهارتهای اجتماعی افزود: «ریشه اغلب آسیبپذیریهای اجتماعی دانشآموزان در عدم آشنایی کافی آنها با مهارتهای اجتماعی است؛ به طوری که نقطه کوری در رشد شخصیت دلخواه و اجتماعی جوانان وجود دارد که نقطه کور نداشتن شناخت کافی نوجوانان نسبت به خود است که در این راستا، به توان و قدرت فراوان خود باور ندارند، به علاوه از شرایط و موقعیت اجتماعی خود آگاهی ندارند. معالوصف بررسی نقش آموزش مهارتهای اجتماعی در کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس ضروری است.»
دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی
-
آیین افتتاحیه دبستان خیرساز نور
-
درخشش دانشآموزان منطقه ۱۴ در مسابقات لیگ دو صحرانوردی شهر تهران
-
ایجاد زمینههای مناسب برای ارتقای آگاهی دانشآموزان در زمان زلزله، در دستور کار است
-
برگزاری کلاسهای آموزشی آشنایی و نحوه مقابله با حوادث و مخاطرات طبیعی در دبستان شیخ مفید منطقه ۱۴
-
مانورسراسری زلزله و ایمنی در هنرستان دخترانه آسیه منطقه ۱۴
-
حفظ ارزشها، ارتقای معرفت دینی و بصیرت سیاسی از اولویتهای مهم بسیج است
-
بیست و چهارمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان شهید اخوان منطقه ۱۴
-
تربیت نسلی دارای هویت ملی و آگاه برای تحقق تمدن اسلامی از اولویتهای آموزش و پرورش است
-
برگزاری جلسه انتخابات انجمن اولیا و مربیان در دبیرستان واقعه نور منطقه ۱۴
-
اولین نشست ستاد منطقهای طرح شهردار مدرسه
-
برگزاری جشن کتاب در دبستان فردوس منطقه ۱۴
- 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- 2- نظرات حاوی مطالب توهینآمیز یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمیشود.
- 3- نظرات پس از تایید منتشر میشود.