مدیرعامل موسسه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد؛

تصویب طرح ارزش مالکانه در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان پس از 10 سال انتظار

تهران(پانا) - مدیرعامل موسسه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد با تصویب طرح ارزش مالکانه در هیات امنای صندوق، پاسخ شایسته‌ای به دغدغه و مطالبه 10 ساله فرهنگیان داده شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تصویب طرح ارزش مالکانه در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان پس از 10 سال انتظار
حمید‌رضا نجف‌پور کردی در نشست خبری با محوریت موضوع ارزش مالکانه، مهم ترین چالش این نشست را تصویب طرح ارزش مالکانه دانست و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان طی سال‌های گذشته با ره‌آوردهای خوبی مواجه بود و در حال حاضر چهار هلدینگ در حوزه خدمات، ساختمانی، پتروشیمی و سرمایه‌گذاری دارد که با ۶٠ شرکت، مجموعه معظمی را شکل داده است.

وی با اشاره به وجود برخی چالش‌ها در این موسسه اظهار داشت: چالش‌ها و مشکلاتی از جنس سنواتی در صندوق وجود داشت اما پس از فهم، برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی، قدم‌های بزرگی برای تعدیل و حل این چالش‌ها در طول شش ماه گذشته برداشته شده است.

نجف‌پور کردی افزود: یکی از چالش‌های مهم صندوق، تاخیر طولانی مدت در تعیین، تقویم و تحویل ارزش مالکانه به اعضای موسسه بود. در جامعه فرهنگیان این موضوع مورد توجه جدی است و جامعه هدف با حدود یک میلیون و ۶٠٠ هزار عضو شاغل و بازنشسته را شامل می‌شود.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: در سال‌های گذشته اقداماتی برای محاسبه ارزش مالکانه انجام شد اما به هر دلیل این اقدامات به سرانجام و نتیجه دلخواه فرهنگیان نرسید، با اینحال پس از آغاز به کار دولت سیزدهم و حضور افراد جدید در هیئت مدیره، کارگروه ویژه‌ای با محوریت اعضای هیئت امنا تشکیل و کار آسیب‌شناسی انجام شد و در نهایت، هفته گذشته طرح ارزش مالکانه به تصویب هیئت امنای موسسه رسید.

وی با اشاره به منافع و مزایای تعیین ارزش مالکانه برای اعضای صندوق اظهار کرد: اولین نتیجه این است که دغدغه فرهنگیان عضو موسسه پس از 10 سال رفع می‌شود و اعضا در قالب نظامات تعریف شده به حق کامل خود می‌رسند.

افزایش سرعت انجام پروژه‌ها و تسهیل در سرمایه‌گذاری

نجف‌پور کردی گفت: تعیین ارزش مالکانه منجر به ایجاد ارزش مازاد برای اعضا خواهد شد و طبیعتا از این طریق، سرعت انجام پروژه‌های اقتصادی افزایش می‌یابد و زمینه‌ها و شرایط ورود به عرصه‌های سرمایه‌گذاری تسهیل می‌شود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان درباره دیگر نتایج این طرح بیان کرد: ایجاد شفافیت حداکثری، از مهمترین ثمرات این طرح است و پس از بورسی‌شدن شرکت، علاوه بر فرهنگیان عضو صندوق، عموم افراد می‌توانند به صورت‌های مالی شرکت‌ها در کدال دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به فرآیند تعیین، تسهیم و تحویل ارزش مالکانه گفت: برخی شرکت‌ها تا سال آینده بورسی خواهند شد و به محض این کار، فرآیند تحویل ارزش انجام می‌شود، اگرچه در حال حاضر پنج شرکت زیر مجموعه موسسه بورسی هستند و گام‌هایی برای بورسی‌شدن ۹ شرکت برداشتیم و در تعامل بورس و فرابورس کار بورسی‌شدن را انجام می‌دهیم.

نجف‌پور کردی با اشاره به اینکه در تعیین ارزش مالکانه ارزش تک تک شرکت‌ها به تاریخ روز احصا خواهد شد، افزود: درباره نحوه تحویل ارزش مالکانه نیز باید گفت که همه اعضای شاغل و بازنشسته مشمول این طرح خواهند شد و سهام بازنشستگانی که قبلا از صندوق خارج شده‌اند به آنها تحویل می‌شود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه فرهنگیان بازنشسته می‌توانند سهام خود نقد کنند یا از مزایای آن استفاده کنند، بیان داشت: البته ما به دنبال تقویت روابط با بازنشستگان و تداوم عضویت آنها در موسسه هستیم بنابراین ١٠ طرح تشویقی برای و برآورده کردن نیازهای گوناگون اعضای صندوق در نظر گرفتیم که خدمات بیمه‌ای و بیمه عمر از جمله آن است.

نجف‌پور کردی ادامه داد: ما با همه توان و تمام قد برای حل مشکلات اعضای موسسه فعالیت می‌کنیم و در مسیر خدمت کردن به آنها از دولت و مجلس و ارگان‌های مختلف و ذی‌ربط استمداد می‌طلبیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از معلمان شریف این است که مقداری حوصله و همراهی کنند؛ به ما مشورت بدهند و البته نقد منصفانه و مشفقانه داشته باشند؛ همچنین از رسانه‌ها می‌خواهیم که در راستای تحقق اهداف متعالی صندوق، همراه ما باشند.

احیای بانک سرمایه یکی از برنامه‌های مهم موسسه است
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درخصوص اقدامات انجام شده در این دوره برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته در سال‌های گذشته اظهار کرد: قدم‌های بزرگی با الهام از قوانین مدیریتی برداشته شده است اما با این وجود حل مسائل ممکن نیست بلکه مهم، فهم مسائل است که رخ داده. البته ما به دنبال نفی عملکرد سنوات گذشته نیستیم و همه حرف و کلام ما از گذشته همین انتظارات و دغدغه‌های سهام‌دارن و معلمان است. چرا که ما به تخریب دیگران اعتقاد نداریم و تنها مطالبه ما از گذشته بانک سرمایه است.
نجف‌پور کردی احیای بانک سرمایه را از جمله برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: مسیر احیای بانک به خوبی در حال طی شدن است و هماهنگی با تمام اجزای حاکمیت با وجود سختی کار انجام شد. هچنین دیون چند هزار میلیاردی تومانی به شکل ارزی داشتیم که به ریالی تبدیل و بخشی از نگرانی ما در این خصوص رفع شد. در حوزه شفافیت نیز آنچه که مورد انتظار سهامداران بود در همایش اخیر که با 80 نفر از نمایندگان اعضا برگزار شد، مطرح و ابعاد آن احصا و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی افزود: در حوزه اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری با رویکرد آینده پژوهی کارهای بنیادی انجام شد و طی 5 ماه اخیر با حدود 70 نفر از نخبگان حوزه پتروشیمی جلسه داشتیم تا تصمیماتی از جنس بهبود گرفته شود و مدیریت ریسک مدنظر باشد.

* دانش‌آموز خبرنگار: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار