مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

برنامه آموزشی شنا برای دوره سوم ابتدایی اجرا می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد این دفتر درصدد است با آموزش روش‌های درست، زمینه انجام فعالیت جسمانی، ارتقای توانایی‌های بدنی و حرکتی و تبیین روش‌های تفریحی سالم را برای دانش آموزان فراهم کند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه آموزشی شنا برای دوره سوم ابتدایی اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، محمد جعفری در کارگروه تخصصی دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی با اشاره به شیوه نامه اجرای برنامه آموزشی شنا برای دانش آموزان اظهار کرد: حوزه سلامت و تربیت‌بدنی به‌عنوان یکی از 11 حوزه یادگیری در برنامه درسی ملی به دنبال برقراری سلامت کامل جسمی و روانی دانش‌آموزان و درصدد است با آموزش روش‌های درست انجام فعالیت جسمانی، ارتقای توانایی‌های بدنی و حرکتی، تبیین روش‌های تفریحی سالم و ترویج بهداشت و اصول سالم زیستن و توانمندسازی افراد در تسلط بر رفتار خود و حفظ سلامت، نسلی فعال، شاداب و سالم تربیت کند.

وی افزود: لذا اجرای دقیق محتوای برنامه درسی تربیت بدنی در مدارس همواره جزو دغدغه‌های مسئولان بوده و به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای آن هستند.

جعفری بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دوره ابتدایی (پایه سوم) برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده، آموزش رشته ورزشی شنا است که باید منابع و زیرساخت‌های لازم آن با عزمی ملی و مشارکتی ملی آماده شود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: به همین منظور معاونت تربیت بدنی و سلامت در نظر دارد در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، راهکارهای (۱-۶ و۴-۴) و سند تحول دولت مردمی (آموزش یک رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی) در سال تحصیلی جاری این امکان را فراهم کند که با همکاری و همراهی مدیران کل استان‌ها، روسای آموزش و پرورش مناطق/شهرستان‌ها و مسئولان تربیت بدنی استان‌ها، مناطق و شهرستان‌ها، مدیران مدارس، آموزگاران پایه سوم ابتدایی و اولیای دانش آموزان در سراسر کشور و رایزنی و جلب مشارکت سایر ارگان‌ها و نهادها و بخش خصوصی امکان آموزش شنا برای دانش آموزان دختر و پسر در مناطق شهری ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران کل، مسئولان تربیت بدنی استان‌ها و مناطق کشور و مدیران مدارس ابتدایی با توجه به مفاد شیوه‌نامه پیش رو اهتمام جدی به اجرای برنامه آموزش شنا برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی داشته باشند.

جعفری همچنین اهداف اجرای این برنامه را کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی؛ ارتقای سلامتی، نشاط و آمادگی جسمانی دانش آموزان؛ شناسایی و هدایت استعدادها؛ جلب مشارکت های مردمی در امر تعلیم و تربیت به ویژه درس تربیت بدنی دانست.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: این برنامه برای دانش آموزان دوره سوم ابتدایی به عنوان جز برنامه درسی قرار گرفته است که قرار شده است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، این برنامه آموزشی اجرا شود.

وی افزود: استان ها در مدارس برخوردار این طرح را به ویژه در مدارس دولتی و غیردولتی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با استخرها تعدادی دانش آموز را تحت پوشش قرار می‌دادند.

در این کارگروه معاونان تربیت بدنی استان‌های سراسر کشور به بیان نکات و دغدغه های خود پیرامون شیوه نامه اجرای برنامه آموزشی شنا برای دانش آموزان سوم ابتدایی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار