هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در سواحل و تا ۲ متر در نواحی فراساحل همراه با رگبار باران در دریای خزر و همچنین نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد و با اشاره به وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج که از امروز (۱۱ آذرماه) شروع می‌شود و تا روز یکشنبه (۱۳ آذرماه) ادامه دارد، آورده است: افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در سواحل و تا ۲ متر در نواحی فراساحل همراه با رگبار باران در دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود. بر این اساس احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد و لذا نسبت به محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار