تقویت سامانه بارشی در کشور؛ دمای هوا ۸ درجه کاهش می‌یابد

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با هشدار تقویت و نفوذ سامانه بارشی از بارش باران، برف و وزش باد شدید و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تقویت سامانه بارشی در کشور؛ دمای هوا ۸ درجه کاهش می‌یابد

بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌ها در سواحل دریای خزر و به‌صورت پراکنده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در اردبیل و سواحل دریای خزر تشدید می شود. همچنین در برخی مناطق شمال غرب و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، بارش و وزش باد پیش بینی شده است.

یکشنبه بارش در شمال غرب کاهش یافته و در سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین،‌ البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران،‌ ارتفاعات این مناطق و اردبیل برف پیش بینی می‌شود.

دوشنبه آینده این وضعیت در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل ادامه خواهد داشت و در استان‌های البرز و تهران بارش انتظار می‌رود. در این روز همچنین با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق در جنوب غرب، زاگرس مرکزی، برخی مناطق بوشهر، فارس و کرمان آغاز می‌شود. روز سه‌شنبه آینده بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ارتفاعات رشته کوه البرز طی روزهای شنبه و سه‌شنبه آینده برف می‌بارد و احتیاط در تردد در محورهای مواصلاتی این مناطق ضروری است. همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه آینده کاهش نسبی 4 تا 8 درجه دما برای نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار