شب دلهره‌آور برای غول فوتبال جهان

تهران (پانا) - ژرمن‌ها برای صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و تکرار نشدن ناکامی دوره قبل باید کاستاریکا را شکست دهند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شب دلهره‌آور برای غول فوتبال جهان

ورزشگاه البیت میزبان آخرین بازی آلمان مقابل کاستاریکا در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و از گروه E این رقابت‌ها خواهد بود.

کاستاریکا؛ کامبک بزن
تصورش سخت بود که کاستاریکا بعد از دریافت ۷ گل از اسپانیا به جام‌جهانی برگردد و تیمی را ببرد که آلمان را برده بود! اتفاقات عجیب جام باعث می‌شود شانس صعود کاستاریکا را صفر ندانیم. با این حال کار دشواری دارند، اما ریکاوری روحی‌شان در بازی دوم سوای هر اتفاقی که در بازی آخر رخ دهد، قابل تحسین بود.

آلمان؛ ژرمن‌ها برگشتند؟
نمایش آلمان مقابل اسپانیا با تغییراتی که هانسی فلیک داد به مراتب بهتر از دیدار مقابل ژاپن بود. آلمان نبردی پایاپای با یکی از بهترین‌های جام داشت و حتی یک گل هم بیشتر زد، ولی آفساید میلیمتری رودیگر اعلام شد. با این وجود عملکرد ژرمن‌ها در دیدار مقابل اسپانیا هواداران‌شان را امیدوار کرده و برد مقابل کاستاریکا برای صعود به مرحله بعدی در دسترس است. نکته جالب این که با توجه به مسیر پیش رو شاید دوم شدن به سود آلمان باشد.

آخرین جدال
ژوئن ۲۰۰۶ در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی آلمان با نتیجه ۴-۲ کاستاریکا را شکست داد. لام، کلوزه (۲ مرتبه) و فرینگس برای آلمان و ونچاب (۲ مرتبه) برای کاستاریکا در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی
۱) این دومین بازی بین تیم‌های ملی کاستاریکا و آلمان است و نکته جالب این که تنها بازی دو تیم هم در جام‌جهانی برگزار شده که آن را ۱۶ سال پیش آلمان برد.
۲) کاستاریکا ۲ مرتبه در ۵ حضورش از مرحله گروهی جام‌جهانی بالاتر رفته. بهترین عملکردشان سال ۲۰۱۴ بود که به یک‌چهارم نهایی رسیدند.
۱) آلمان فقط یک مرتبه در مرحله گروهی جام‌جهانی کنار رفته که دوره گذشته بود. سال ۱۹۳۸ هم که حذفی بود با شکست در بازی نخست حذف شدند.
۱۲) با ۱۲ حضور بین ۴ تیم برتر جام‌جهانی، آلمان رکورددار است. ژرمن‌ها ۴ مرتبه قهرمانی را جشن گرفته‌اند که آخرین مرتبه سال ۲۰۱۴ بود.

مصدومان و محرومان
فرانسیسکو کالوو مدافع کاستاریکا در هردو بازی قبلی تیمش کارت زرد گرفت تا به بازی حساس مقابل آلمان نرسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
کاستاریکا: ناواس، فولر، دوارته، چاکون، واستون، اویدو، تورس، بورخس، تخدا، کمپبل و کونترراس
آلمان: نویر، کرر، زوله، رودیگر، رائوم، کیمیش، گوندوغان، گنبری، موسیالا، سانه و فولکروگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار