مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان:

هویت کاشان بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تحقق می‌یابد

اصفهان (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سفر به کاشان و در جمع مردم منطقه فین بزرگ، بر تحقق هویت شهر کاشان بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هویت کاشان بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تحقق می‌یابد

علیرضا ایزدی در بازدید از منطقه تاریخی فین بزرگ شهر کاشان، گفت: بی‌تردید شهر تاریخی کاشان نیز همچون سایر مناطق استان و حتی کشور، در عبور از سنت و در عصر مدرنیته به سر می‌برد، بنابراین باید تلاش کنیم هرگونه تغییر در بافت تاریخی و ساختار حیات اجتماعی این مردم بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تحقق یابد، چرا که آینده هویتی این سرزمین در گرو حفاظت از میراث‌فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: هویت و میراث‌فرهنگی فراتر از هر گونه نگاه‌ رایج در حیات اجتماعی و فرهنگی امروز ایرانیان است، بنابراین باید آینده‌نگر بود و تلاش کرد تا نسل جوان ایرانی با هویت خود آشنا شود.

وی افزود: بلوار برادران شهید کشمشی در محدوده منطقه تاریخی فین بزرگ واقع‌شده، بااین‌حال در طی بازدیدم مقرر شد تا مشاور در طی 2 ماه آینده طرح ادامه این بلوار را با رعایت حفاظت از آثار تاریخی این محدوده تهیه کند تا پس از بررسی در خصوص ادامه این مسیر، با رعایت قوانین میراثی و مصلحت مردم منطقه تصمیم‌گیری کنیم.

دانش آموز خبرنگار: محمدطاها نمکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار