مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

مدرسه کانون تربیت و بستر تولید سرمایه اجتماعی است

تمام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در مدارس باید با اولویت مباحث تربیتی و آموزشی انجام شود

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت مدرسه کانون تربیت در جامعه و محلی برای تولید و ارتقای سرمایه اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه کانون تربیت و بستر تولید سرمایه اجتماعی است

حسنعلی میرعبدی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک سالروز باسعادت حضرت زینب و روز پرستار اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری از بدو انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش بیت الغزل مسائل کشور بوده و این موضوع نشان دهنده اهمیت تعلیم و تربیت است.

وی با تاکید بر اولویت فعالیت‌های تربیتی در مدارس افزود: ۲۸ ماه فضای کرونایی و آموزش مجازی بدون تجهیز دانش آموزان به سواد رسانه‌ای، منجر به ایجاد خلأ فعالیت‌های تربیتی و بستر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به قدرت رسانه در دنیای امروز خاطرنشان کرد: امروزه نقش تربیتی رسانه جایگزین نقش تربیتی خانه و مدرسه شده و میزان تأثیرگذاری آن بر نوجوانان و جوانان بیشتر از خانواده و معلمان است.

میرعبدی ادامه داد: با این اوصاف وظیفه ما در مدارس نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و باید مدرسه را به کانون تربیت در جامعه تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: «تبدیل مدرسه به کانون تربیت، تولید و افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه را به دنبال دارد؛ بنابراین تمام فعالیت‌های برنامه ریزی شده در مدارس باید با اولویت مباحث تربیتی و سپس آموزشی انجام شود.

دانش آموز خبرنگار:امیر مهدی میری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار