برگزاری مانو زلزله دربرابرحوادث درمدارس شیراز

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در حاشیه برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله در مدارس فارس در دبستان حضرت مسلم شهرک گلستان شیراز که هم زمان با مدارس سراسر استان برگزار شد، در گفت‌وگو با پانا افزود: آشنایی دانش‌آموزا ن با اقداماتی که باید در برابر زلزله انجام دهند از اهداف این مانور سراسری است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانو زلزله دربرابرحوادث درمدارس شیراز
محمد خلیل عسکری در حاشیه برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله در مدارس فارس در دبستان حضرت مسلم شهرک گلستان شیراز که هم زمان با مدارس سراسر استان برگزار شد، در گفت‌وگو با پانا افزود: آشنایی دانش‌آموزا ن با اقداماتی که باید در برابر زلزله انجام دهند از اهداف این مانور سراسری است.
وی اظهار کرد: در راستای آمادگی دانش آموزان و خانواده ها در مواجهه با حوادث ناشی از زلزله، هر ساله در آذرماه این مانور با ارائه آموزش های عملی در برابر زلزله در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.
عسکری تصریح کرد: انتظار می رود دانش آموزان آموزش های عملی را فراگیرند و آن را به همسالان، همکلاسی ها و خانواده ها منتقل کنند.
وی ادامه داد: نحوه پناه گرفتن، حفظ خونسردی در زمان حادثه، رسیدگی به مصدومان حادثه و ... از جمله آمورش های این مانور است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، برگزاری مانور زلزله را یکی از زمینه های تعامل بین دستگاه ها برشمرد و افزود: در مانور امروز بسیاری از دستگاه های ذیربط حضور دارند و ستاد مدیریت بحران استان در حال مدیریت این مانور هستند.
وی گفت: دستگاه هایی همچون هلال احمر، اورژانس،آتشنشانی، ادارات گاز، آب، برق، نیروی انتظامی و ...، از جمله دستگاه‌هایی بودند که در این مانور حضور دارند.
وی آموزش و پرورش را دستگاهی فرهنگساز خواند و افزود: مشارکت و هم افزایی دستگاه ها از مزایای برگزاری مانور زلزله است.
عسکری در خصوص ایمنی سازی مدارس، گفت: با فروش املاک مازاد آموزش و پرورش مصمم هستیم، اعتبار بخش عمده‌ای از فضاهای آموزشی که نیازمند ایمن سازی هستند را تامین کنیم.
همزمان با مانور سراسری زلزله که هر ساله در 8 آذرماه برگزار می شود امروز در مدارس سراسر استان فارس این مانور اجرا شد.
وی درپایان تاکید کرد: مسئله مهم این است که آموزش‌های مانور زلزله به صورت عملی انجام شود و دانش‌آموزان تنها به آموزش‌های درون کتاب اکتفا نکنند. همانطور که امروز با همکاری مدیرکل بحران استان فارس دانش آموزان به صورت عملی آموزش هارا انجام دادند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار