مدیر سازمان دانش‌آموزی استان گلستان:

گلستان در دوران کرونا نیز آموزش مقابله با زلزله را در فضای مجازی برگزار کرد

گلستان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان گلستان با بیان اینکه پیش از این استان گلستان در اجرای بیست و‌ دومین مانور زلزله حائز رتبه برتر کشور شد، عنوان کرد گلستان در دوران کرونا نیز آموزش مقابله با زلزله را در فضای مجازی برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
گلستان در دوران کرونا نیز آموزش مقابله با زلزله را در فضای مجازی برگزار کرد

مریم سلطانی، مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان در خصوص زمان و شیوه برگزاری مانور اظهار کرد: این مانور به صورت پایلوت در ۲۵ مدرسه شهری و ۵ مدرسه روستایی در مرکز استان و ۱۰ مدرسه شهری و ۲ مدرسه روستایی در شهرستان ها در نظر انجام گرفت.

رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان در ادامه افزود: امسال بحث آموزشی بیش از سنوات گذشته مورد تاکید قرار گرفته است. به همین دلیل علاوه بر جزوه و‌ محتواهای آموزشی که در اختیار مدارس قرار گرفته است، بر اساس تفاهم و همکاری خوبی که هلال احمر و‌ آتس نشانی استان با آموزش و‌ پرورش دارند مقرر شد این آموزش ها به صورت مهارتی و میدانی در طول سال تحصیلی برای تمامی مدارس اجرایی شود.

سلطانی بیان کرد: هدف از شعار «مدرسه ایمن،جامعه تاب آور» و یادگیری چنین مهارت هایی در سازمان دانش آموزی، افزایش سطح دانش و آگاهی دانش آموزان در خصوص حوادث و واکنش سریع و ایمن آنها است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز استان گلستان در اجرای بیست و‌ دومین مانور زلزله حائز رتبه برتر کشور شد و در دو سال کرونا نیز آموزش ها را در فضای مجازی (شاد) برگزار کردیم. همچنین دانش آموزان نیز با تولید محتوا به صورت اینفوگرافی، موشن‌گرافی، نقاشی، تهیه کلیپ و…مشارکت داشتند.

سلطانی در ادامه گفت: دانش آموزان با به صدا درآمدن آژیر زلزله، در منازل پناه‌گیری و آموزش های امدادی که فرا گرفته بودند را انجام داده و‌ فیلم های تهیه شده را در کانال ها و‌ گروه‌های مدارس و… بارگزاری کردند.

لازم به ذکر است در برنامه امسال نیز علاوه بر اجرای مانور به صورت حضوری، مسابقات و‌ برنامه های فرهنگی نیز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار