با حضور محسن منصوری، نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان کردستان برگزار شد؛

تزریق بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اعتبارات تسهیلاتی به استان کردستان

یکی از موضوعات اصلی استان کردستان به‌ویژه شهر سنندج موضوع آب شرب است؛ ‌رئیس‌جمهور دستور ویژه داده‌اند و پیگیری می‌کنند تا کره‌گشایی اتفاق بیافتد‌

تهران (پانا) - نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان کردستان با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، استاندار کردستان و مسئولان اجرایی این استان در ساختمان کوثر ریاست‌جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تزریق بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اعتبارات تسهیلاتی به استان کردستان

محسن منصوری در ابتدای این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س)، اظهار کرد: دور دوم سفرهای استانی را بهانه‌ای برای پیگیری مصوبات گذشته دولت می‌دانیم؛ از این پس نیز به‌صورت نوبتی برای پیگیری مصوبات گفت‌و‌گو خواهیم کرد تا ان‌‌شاالله بتوانیم امور را جدی‌تر پیگیری کنیم.

منصوری پس از نشست در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سفرهای استانی رئیس‌جمهوری در دور اول با جدیت دنبال شد و به لطف خدا گره‌های بسیاری از استان‌های مختلف باز شد. امروز در راستای پیگیری مصوبات سفر که از ماموریت‌های محوری و اصلی مجموعه معاونت اجرایی است، با حضور استاندار کردستان، نمایندگان دستگاه‌های مختلف ملی و استانی جلسه پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به کردستان را داشتیم.

وی ادامه داد: سفر رئیس‌جمهور محترم در تاریخ ۱۷ تیر ‌۱۴۰۱ انجام شد، یعنی مدت زیادی از این سفر نمی‌گذرد که در این سفر مجموعاً اعتبارات خوبی تصویب شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری بیان کرد: در حوزه عمرانی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و در حوزه اشتغال مجموعاً حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی تصویب شد. تعهد دولت در سال ۱۴۰۱، پرداخت ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی بود که از این ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تا امروز، حدود دو هزار میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است یعنی علیرغم گذشت این زمان کوتاه، عدد قابل توجهی تامین و در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز نیز میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: در زمینه اعتبارات عمرانی و اعتبارات تسهیلاتی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در این مدت کوتاه وارد استان شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: گره‌گشایی‌های خاص به صورت خاص در حال انجام است. یکی از موضوعات اصلی استان کردستان به خصوص شهر سنندج، موضوع آب شرب بود که آقای رئیس‌جمهور دستور ویژه دادند.

وی ادامه داد: با یک کار جهادی در مجموعه وزارت نیرو، سامانه انتقال آب شهر سنندج از محل سد آزاد به اتمام رسیده است. بیش از ۸۰ درصد عملیات اجرایی طی یک سال گذشته انجام شده است؛ مجموعاً برای این پروژه ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. این هدیه ویژه سفر آقای رئیس‌جمهور بوده است که شخصاً پروژه را پیگیری می‌کردند تا کره‌گشایی اتفاق بیافتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار