رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

شهادت پرستاران در دوران کرونا نشانه ایثارگری آنان است

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه پرستاران با وجود تمامی مشکلات و کمبودها در خدمت‌رسانی به بیماران ایثار می‌کنند، شهادت پنج نفر از پرستاران آذربایجان‌شرقی در جریان همه‌گیری کرونا را دلیلی قانع‌کننده برای جانفشانی این قشر بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
شهادت پرستاران در دوران کرونا نشانه ایثارگری آنان است

بهمن نقی پور در جمع رییس و اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامائی تبریز، افزود: پرستاران تا پای جان از سلامت مردم به خوبی محافظت کردند و این رشادت ها جای سپاس و قدردانی دارد.

وی با گرامیداشت هفته پرستار، دانشکده پرستاری و مامایی تبریز را به عنوان یکی از واحدهای مهم و اثرگذار این مجموعه در توسعه‌بخش سلامت آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن نشان داد که پرستاری از ارزش و اهمیت بسیار ویژه در نظام سلامت برخوردار است.

نقی پور ابراز امیدواری کرد با احصای دقیق مشکلات و همراهی استادان بتوان راه حل های منطقی و تخصصی برای رفع مشکلات این حوزه ارائه کرد.

در این دیدار مسائل و مشکلات دانشکده پرستاری و مامایی از قبیل ارتقای آموزش رشته پرستاری و مامایی، استفاده از همکاران بالینی زیرنظر اساتید هیات علمی برای آموزش دانشجویان پرستاری و مامایی، افزایش سطح علمی همکاران بالینی، ایجاد فضای مناسب برای برگزاری کلاس های آموزش در داخل بخش های آموزشی و درمانی، پیگیری تامین نیروی انسانی مورد نیاز، گسترش فضای فیزیکی دانشکده، استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به بیماران نیازمند و به کارگیری افراد به صورت تعهد خدمت برای مربی گری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دانشکده پرستاری و مامائی تبریز به عنوان اولین دانشکده در ایران به سال ۱۲۹۵ شمسی با عنوان آموزشگاه علمی پرستاری وابسته به بیمارستان میسیون آمریکایی تاسیس شد و تا سال ۱۳۴۹ در همین راستا به فعالیت خود ادامه داد.

در سال ۱۳۵۵ نظام واحدی جایگزین نظام قبلی و از سال ۱۳۶۲ آموزشگاه عالی پرستاری به محل جدید منتقل و تحت عنوان «آموزشکده و دانشکده پرستاری و مامایی» فعالیت کرد و پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته با نظام آموزشی جدید از همان سال انجام گرفت.

دانشکده پرستاری و مامایی تبریز اولین دانشکده در ایران است که توانست دوره PhD پرستاری را در سال ۱۳۷۴ راه اندازی کرده و از مهر ۱۳۹۳ پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی نیز شروع شد.

در حال حاضر این دانشکده دارای ۶۵۰ دانشجوی کارشناسی در سه رشته پرستاری، مامایی و اطاق عمل، ۲۴۲ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۵۶ دانشجوی ورودی ۹۲ و ۹۳ واحد ارس، در پنج رشته مرتبط با پرستاری شامل پرستاری داخلی جراحی، پرستاری کودکان، روان پرستاری، پرستاری بهداشت جامعه، پرستاری نوزادان ویژه و ۲ رشته مرتبط با مامایی شامل رشته مامایی با چهار گرایش آموزش مامایی، بهداشت باروری، مامایی جامعه نگر و مدیریت و رشته جدید مشاوره در مامایی با پذیرش دانشجو از سال ۱۳۹۳ و ۲۸ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی پرستاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار