مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

هدف از قصه‌گویی کاشتن بذر ایمان در دل بچه‌هاست

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی منطقه یک جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، هدف از قصه‌گویی را کاشتن بذر ایمان در دل بچه‌ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف از قصه‌گویی کاشتن بذر ایمان در دل بچه‌هاست

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حامد علامتی که در جمع میهمانان شرکت‌کننده در مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز سخنرانی می‌کرد با اعلام این مطلب تاکید کرد: این نکته مهمی است که امروز بعد از ۲۴ دوره برگزاری خوب جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی باید بررسی کنیم که هدف غایی و نهایی از قصه‌گویی برای بچه‌ها چیست و چه هدفی را باید دنبال کنیم.

وی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد هنر قصه‌گویی و تاثیر آن در تربیت و شکل‌گیری شخصیت انسان افزود: به اعتقاد بنده هدف غایی از فعالیت قصه‌گویی در بیانات رهبر معظم انقلاب به‌صورت شفاف و واضح بیان شده و آن ایجاد و تقویت ایمان در دل بچه‌هاست.

علامتی در عین حال تصریح کرد: اینکه قصه بر ذهن و زبان مخاطب اثر می‌گذارد و ابزار اثرگذاری در انتقال مفاهیم تربیتی است کاملاً صحیح و به‌جاست اما مهم این سوال اصلی این است که با قصه‌گویی می‌خواهیم به‌کجا برسیم و هدف اصلی کجاست؟ و پاسخ همان تعمیر و نهادینه‌سازی ایمان در جان و روح و کودکان و نوجوانان است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌هایی است که فرزندانمان را تهدید می‌کند، تاکید کرد: در فعالیت قصه‌گویی هم محتوا بسیار مهم است و هم شیوه و هنر قصه‌گو اهمیت بسیار بالایی دارد و هر دوی این‌ها در نیل به هدف نهایی قصه‌گویی اثرگذارند.

وی با بیان اینکه، امروزه یکی از چالش‌های مهم در عرصه تعلیم و تربیت این است که بچه‌های ما آن‌قدر در فضای مجازی درگیر هستند که مهارت فکر کردن و اندیشیدن را از دست داده و دیگر اندیشه‌ورزی برای‌شان، موضوعیتی ندارد، تصریح کرد: ما به‌عنوان مهندسان فرهنگی باید مراقبت کنیم عناصری مانند اندیشیدن و تفکر در بچه‌ها تقویت شود و وظیفه داریم با تضعیف این مهارت مقابله کنیم.

علامتی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تاکید کرد: تربیت انسان کار سختی است و در عین حال قرآن کریم برای این کار سخت از یک ابزار ساده یعنی قصه‌گویی به بهترین نحو استفاده کرده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدردانی از مجموعه عوامل دست‌اندرکار برگزاری این جشنواره، مشارکت فعال نهادها و سازمان‌های دولتی استان آذربایجان شرقی در این جشنواره را نشان از عقبه فرهنگی تبریز دانست و از برگزاری موفق این رویداد فرهنگی در تبریز، «شهر اولین‌ها» تشکر کرد.

آیین پایانی منطقه یکی کشوری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی پنج‌شنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ با معرفی برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان داد. در این رقابت قصه‌گویان منتخب استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین در روزهای اول و دوم آذر ۱۴۰۱ به اجرای قصه‌‌گویی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار