سرپرست معاونت آموزش ابتدایی خبر داد:

برگزاری جشنواره «عهد دهه نودی‌ها با حاج‌قاسم» در هفته بسیج

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی از برگزاری جشنواره «عهد دهه نودی‌ها با حاج قاسم» همزمان با هفته بسیج خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره «عهد دهه نودی‌ها با حاج‌قاسم» در هفته بسیج

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، به مناسبت هفته بسیج و بنابر فرامین مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که فرمودند: «حاج قاسم یک مکتب است، یک مکتب زنده و پویا و آموزش و پرورش موظف به انتقال مبانی و ارزش‎های این مکتب به فرزندان ایران اسلامی است»؛ معاونت آموزش ابتدایی با همکاری اداره کل شاهد و امور ایثارگران و درامتداد جشنواره رایودیی نسل سلیمانی، اقدام به برگزاری «جشنواره عهد دهه نودی‎‌ها با حاج قاسم» کرده است.

نجفی پازوکی سرپرست معاونت آموزش ابتدایی با اعلام این خبر اظهار کرد: از روز پنجم تا پانزدهم آذرماه سال جاری، موضوع انشا و نگارش دانش‌آموزان دوره ابتدایی به کودکان و حاج قاسم اختصاص می‌‎یابد. در این مدت دانش آموزان دل‌نوشته‌های خود با حاج قاسم، روایت خود با حاج قاسم، تصور کودکان ایران اسلامی از حاج قاسم و... را به رشته تحریر درمی‌آورند.

وی افزود: شایسته است مدیران، معاونان و آموزگاران در این مدت فضا را برای ایده‌پردازی و به رشته تحریر درآوردن اندیشه‎‌ها و حدیث عاشقی کودکان فراهم سازند.

نجفی اذعان داشت: خلاصه این دل نوشته‎‌ها و روایت‌گری کودکان با حاج قاسم در قالب یک فایل صوتی کوتاه، (در حد ۵ تا۱۰ دقیقه) توسط دانش‌آموزان تهیه شده و از طریق شبکه شاد برای معلم و مدیر مدرسه ارسال می‌شود و مدیران مدارس در یک جشنواره مدرسه‌ای ضمن بهره‌برداری از آثار تولید شده، صاحبان تعدادی از آثار را مورد تقدیر قرار می‌‎دهند .

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه آثار منتخب کشور در جشنواره رادیویی نسل سلیمانی که به همت رادیو صبا برگزار می‌شود، شرکت داده می‎‌شوند، افزود: به منظور سهولت در فرایند اجرایی کار، یک کانال در شبکه شاد به نام «جشنواره عهد دهه نودی‎‌ها با حاج قاسم» تشکیل شده که لازم است آثار فاخر منطقه‎ای، استانی و ملی در آن بارگذاری شود.

گفتنی است، مراسم اختتامیه این جشنواره، با حضور تعدادی از افراد برگزیده از سراسر کشور در جوار بارگاه مطهر سردار دل‎ها حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان برگزار خواهد شد که در خصوص زمان و نحوه برگزاری آن متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار