رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران:

اثری از اورهال ۵۹۱ اتوبوس فرسوده در بهبود وضعیت اتوبوسرانی دیده نمی‌شود

بازسازی اتوبوس‌های فرسوده شامل تعمیرات اساسی است، نه رنگ و نقاشی!

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با استناد به گزارش شهرداری تهران به شورای شهر مبنی بر بازسازی اساسی (اورهال) 591 دستگاه اتوبوس فرسوده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، گفت به‌دلیل اینکه تغییر چندانی در بهبود وضعیت اتوبوسرانی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود، این امکان وجود دارد که اقدامات صورت گرفته فقط در سطوح پایین مانند رنگ و نقاشی اتوبوس‌ها باشد و تعمیرات اساسی آن‌ها مانند قوای محرکه و موتور، انجام نشده باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اثری از اورهال ۵۹۱ اتوبوس فرسوده در بهبود وضعیت اتوبوسرانی دیده نمی‌شود

سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر تذکرات متعددی که به منظور رسیدگی ویژه به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در صحن شورا و جلسات تخصصی مطرح کرده است، افزود: از این رو، انتظار می‌رود که شرکت واحد به وظایف خود به درستی عمل کرده و تعمیرات اتوبوس‌های فرسوده در سطح یک صورت گرفته باشد و اتوبوس‌های اورهال شده مطابق گزارش ارائه شده به شورا به چرخه حمل و نقل شهری اضافه شده باشند.

وی با اعلام اینکه مطابق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و با استناد به اسناد بالادستی و نیز با توجه به ارزیابی و شناخت از نیاز مردم به وسایل حمل و نقل عمومی، پایتخت کشورمان نیازمند حداقل ۷ هزار دستگاه اتوبوس فعال است، تأکید کرد: در حال حاضر، تعداد اتوبوس‌های در حال تردد تهران، ۱۸۰۰ دستگاه اعلام شده است.

نماینده مردم تهران در شورای شهر با اعلام اینکه اگر اتوبوس‌هایی را که از رده خارج نشده‌اند اما به دلیل نقص فنی، درون تعمیرگاه‌ها خوابیده‌اند به این تعداد اضافه شوند، مجموعاً ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران داریم، خاطرنشان کرد: به این ترتیب، نسبت به نیاز پایتخت به حداقل ۷ هزار دستگاه اتوبوس،با کمبود حداقل ۵ هزار دستگاه اتوبوس در تهران مواجه هستیم که با اورهال تعدادی از اتوبوس‌های موجود، می‌توانیم آنها را به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم.

ناتوانی خودروسازان داخل در تولید اتوبوس، فرضیه‌ای غلط است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین در سخنانی با تشبیه موضوع ورود خودروسازان داخلی به مبحث تولید اتوبوس‌های جدید و تأمین قطعات مورد نیاز آنها به داستان مرغ و تخم مرغ، گفت: از یک سو، اعلام می‌شود که چون خودروسازان داخلی، ظرفیت ساخت اتوبوس ندارند، چاره‌ای جز ورود اتوبوس از خارج نداریم و از سوی دیگر، شرکت‌های خودروساز اعلام می‌کنند در زمینه تولید اتوبوس و تأمین قطعات آن، آمادگی کامل دارند تا در صورت انعقاد قراردادهای لازم و پرداخت هزینه‌های مربوطه، نسبت به تولید اتوبوس و تأمین قطعات مورد نیاز آن اقدام کنند.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه با توجه به مجموع مباحث مطروحه در این زمینه، به این نتیجه می‌رسیم که حق با خودروسازان است و باید با آنها قراردادهای لازم، منعقد و هزینه‌های مربوطه پرداخت شود تا قادر به ساخت اتوبوس‌های نو باشند، افزود: حتی در مواقعی با استفاده از ظرفیت CKD شرکت‌های خودروساز، می‌توان برای خرید اتوبوس از خارج اقدام کرد.

نماینده مردم تهران در شورای شهر خاطرنشان کرد: بر این اساس، هر گونه بهانه‌ای مبنی بر اینکه خودروسازان داخلی، توانایی ساخت اتوبوس‌های مورد نیاز را ندارند، فرضیه‌ای غلط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار