رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران اعلام کرد؛

فوت ۲۲ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور در سوانح رانندگی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تشکری هاشمی با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، به‌طور متوسط ۲۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی فوت می‌کنند، گفت با برنامه‌ریزی مؤثر، ایمن‌سازی صحیح و اقدامات فرهنگی درست، می‌توان به کاهش این آمار کمک کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۲۲ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور در سوانح رانندگی

سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورا که همزمان با روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی برگزار شد، گفت سه عنصر انسان، راه و خودرو در سوانح ترافیکی نقش دارند.

وی با اعلام اینکه انسان به صورت میانگین ۹۰ درصد در بروز حوادث رانندگی نقش دارد، افزود: بنابراین، با مدیریت صحیح، می‌توانیم علل انسانی مؤثر در تصادفات را از طریق آموزش درست، مهارت‌آموزی مناسب و نظارت دقیق به حداقل میزان ممکن برسانیم.

این عضو شورا با اشاره به اینکه سالانه در دنیا حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که سهم کشور ما حدود ۱۷ هزار نفر در سال است، اظهار کرد: با وقوع این حوادث، خسارات جبران‌ناپذیری به جامعه تحمیل می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشورمان، به طور متوسط ۲۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی فوت می‌کنند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مؤثر، ایمن‌سازی صحیح و اقدامات فرهنگی درست، می‌توانیم به کاهش این آمار کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دنیا از سرانه در آمد ملی هر کشور، حدود ۳ الی ۴ درصد صرف هزینه تصادفات رانندگی اعم از صدمات انسانی و خسارات مادی می‌شود، اظهار کرد: سهم این سرانه در کشور ما بسیار بالا بوده و بالغ بر ۷ درصد است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در سوانح رانندگی به ازای هر نفر کشته، حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر مجروح، مصدوم و معلول به جامعه تحمیل می‌شود، تصریح کرد: با دقت بیشتر بر روی امور شهری و برنامه‌ریزی صحیح، می‌توانیم شهرهای خودرومحور را که به جولانگاه رانندگان و خودروهای پرحادثه تبدیل شده‌اند به شهرهای انسان‌محور تبدیل کنیم.رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه اظهارات خود در جلسه امروز شورا، ابراز امیدواری کرد که به این منظور در تصویب برنامه چهارم، تدابیر لازم دیده شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل همچنین در تذکری نسبت به انتصابات صورت گرفته در شهرداری تهران گفت: روز گذشته برای چهارمین بار مدیر عامل شرکت مترو تهران تغییر کرد و جالب است که طی یک سال گذشته این اتفاق افتاده و هر مدیری متوسط سه ماه در این مجموعه مشغول به کار بوده است.

وی با طرح این پرسش که این مدیران چه ضعفی را داشته‌اند که تا قبل از انتصابات فکر می‌کردیم این افراد بهترین هستند اما با گذشت حدود 3 ماه از فعالیت آنها اقدام به تغییر آنها شده است، گفت: افرادی که در شرکت مترو منصوب می‌شوند همگی دارای دانش کافی، تخصص و کارآمدی قابل توجهی هستند و بنده با توجه به سمتی که در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران دارم این موضوع را تایید می‌کنم.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه حتی اگر بخواهیم یک بقالی را راه‌اندازی کنیم در یک بازه زمانی دو ساله برای آن برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: این تغییر و تحولاتی که در مترو در بازه زمانی یک ساله و تغییر 4 مدیر عامل انجام شده است عجیب است!‌

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به حادثه شب گذشته خط 5 مترو در ساعت 17:30 گفت: در این حادثه 7 واگن از روی سوزن عبور کرده و واگن هشتم از ریل خارج شده و شاهد حادثه در این خط بودیم و بدون تردید این حادثه ناشی از فرسودگی واگن‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت نگهداشت واگن‌ها و اورهال آنها تصریح کرد: متاسفانه علیرغم اینکه ما در یک سال گذشته تاکید بر تامین قطعات یدکی مترو داشته‌ایم اما هنوز این قطعا تامین نشده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار