تغییر در کتابهای درسی روی میز شورای هماهنگی علمی سازمان
تهران (پانا) - شیوهنامه فرایندهای تغییر کتابهای درسی پس از اِعمال اصلاحاتی به عنوان نگاشت دوم برای بررسی و تصویب در شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، یکصدوچهلودومین جلسه شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به بررسی و تصویب شیوهنامه تغییر کتابهای درسی اختصاص یافت.
این جلسه با حضور امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، دکتر کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر، دکتر نجفی پازوکی سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت، دکتر زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و تنی چند از دیگر اعضای حقوقی و حقیقی تشکیل شد؛ حجتالاسلام والمسلمین دکترعلی لطیفی رئیس سازمان اظهارداشت: مطالبهای با این مضمون که "ایجاد هرگونه تغییر در کتابهای درسی از تغییرات جزئی گرفته تا تغییرات کلی و باز تألیف بایستی در قالب یک چارچوب معین و شفافی صورت بپذیرد" مطرح بود که بر همین اساس در دوره گذشته متن ابتدایی شیوهنامه تدوین شده و متن حاضر طی چرخش کارشناسی و اِعمال اصلاحاتی که ضروری به نظر میرسید، برای اعتباریابی در صحن شورای هماهنگی علمی مطرح میشود.
حسن مظاهری دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان در این باره گفت: در این جلسه هر یک از اعضای حاضر نقطهنظرات، پیشنهادات و انتقادات خویش را درباره متن جدید بیان داشتند و در پایان مقرر شد که پس از بازنگری و اصلاح متن بر پایه مباحث جلسه، متن اصلاحی برای اعضای محترم شورا ارسال و در صورت کسب نظرات و موافقت آنها، شیوه نامه نهایی مصوب تلقی شده و به دفاتر مربوطه ابلاغ شود.
ارسال دیدگاه