مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور:

40 هزار مدرسه در کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است

زنجان (پانا) – مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت بیش از 40 هزار مدرسه در سطح کشور توسط خیّرین مدرسه‌ساز ساخته شده و امروز بیش از 49 درصد مدارسی که تحویل آموزش و پرورش می‌شوند با مشارکت خیرین است.

کد مطلب: ۱۳۲۶۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
40 هزار مدرسه در کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است

محمدرضا جعفری، ظهر امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با اشاره به آیه 46 سوره مبارکه کهف اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز، اموال خود را تبدیل به باقیات صالحات می‌کنند و ثواب نیکویی برای آن‌ها در قیامت خواهد بود.

وی با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با چند هدف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف اول، گسترش امر خیر مدرسه‌سازی در جامعه است. خیّری در کشور داریم که 72 مدرسه به نیت 72 کربلا احداث کرده و هر کدام از مدارس را به نام یکی از شهدای کربلا نامگذاری کرده است.

جعفری با بیان اینکه احسان و نیکوکاری در بین خیرین حتی به خارج از مرزها هم انتقال پیدا کرده است، افزود: یکی از خیرین بیش از 300 مدرسه ساخته که تعدادی از آن‌ها در کشورهایی مثل عراق است و این یعنی خیّر از مرز خود هم گذشته و به خارج از کشور رفته است.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: هدف بعد از برگزاری چنین جشنواره‌ها تکریم خیرین است که با نیت خیر خود وارد میدان شده و مدارس زیادی در سطح کشور ساخته‌‌اند.

وی ابراز کرد: در زمان‌هایی بعد از پایان جنگ تحمیلی، مدارس 5 شیفت هم در کشور داشتیم و حتی برخی شهرها از وجود مدرسه، محروم بودند اما تاکنون بیش از 40 هزار مدرسه با مشارکت بیش از 40 هزار خیّر در سطح کشور ساخته شده است.

جعفری تصریح کرد: بیش از 49 درصد مدارسی که تحویل آموزش و پرورش می‌شوند با مشارکت خیرین ساخته شده و خیّرین مدرسه‌ساز کشور در سال گذشته بیش از 3 هزار 200 میلیارد تومان برای احداث مدرسه تعهد کرده بودند که هم‌اکنون در حال ساخت است.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: هدف بعدی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، اعلام نیازها است تا خیرین از نیازهای این حوزه مطلع شده و به دنبال آن بروند.

وی اظهار کرد: در برخی نقاط کشور نیاز به کتابخانه مدارس، سالن ورزشی و هوشمندسازی مدارس است که خیّرین می‌توانند در تامین این نیازها کمک کنند ضمن اینکه خیّرین مدرسه‌ساز طبق قانون مدارس هیات‌امنایی می‌توانند با مشارکت در هیات‌امنای مدارس به امر تعلیم و تربیت کمک کنند.

جعفری ضمن قدردانی از کمک‌های موثر مدرسه‌یاران خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی هم یکی دیگر از نیازها است که خیرین می‌توانند در این زمینه کمک کنند تا هنرستان‌ها از وضعیت فعلی خارج شده و با صنعت و تخصص‌های به‌روز آشنا شوند.

دانش‌آموز خبرنگار: علی حسنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار