مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان:

خیرین مدرسه‌ساز همیار دولت در ساخت و تجهیز مدارس هستند

زنجان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، خیرین مدرسه‌ساز را یکی از بال‌های توانمند و همکار و همیار دولت در ساخت و تجهیز مدارس خواند.

کد مطلب: ۱۳۲۶۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز همیار دولت در ساخت و تجهیز مدارس هستند

حمیدرضا اسلامی، ظهر امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان گفت: خیرین مدارس به‌عنوان یکی از بال‌های توانمند و همکار و همیار دولت در ساخت و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی، فرهنگی و پرورشی هستند.

وی با اشاره به آمار پروژه‌هایی که طی 3 سال توسط خیرین مدرسه‌ساز استان عملیاتی شده است، اظهار کرد: در سال 1398 تعهد خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان 19 پروژه با اعتباری بالغ بر 7.5 میلیارد تومان بود که در سال 1399 به 21 پروژه با حدود 20 میلیارد تومان تعهد رسید.

اسلامی، تعهد خیرین در سال گذشته را 26 پروژه با 39 میلیارد تومان خواند و خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تاکنون 26 پروژه با 64 میلیارد تومان تعهد در برنامه ساخت‌وساز قرار دارد که تعهد خیرین در سال جاری 850 درصد نسبت به سال 1398 افزایش دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: اولین مدرسه سبز کشور در سال جاری با استعداد 12 کلاس درس در کوی نیک‌سازان زنجان افتتاح شد که این مدرسه نیز جزء پروژه‌های خیّرین بود.

یک‌چهارم ساختمان‌های آموزش و پرورش استان زنجان توسط خیرین احداث شده است

علی‌اکبر فاضلی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان نیز آموزش و پرورش را دروازه توسعه جامعه دانست و گفت: توسعه هر کشوری در گرو توسعه نیروی انسانی و توسعه نیروی انسانی نیز از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان در سال 1377 تاسیس شده و هم‌اکنون علاوه بر ستاد استان دارای 12 مجمع شهرستانی و منطقه‌ای است، اظهار کرد: از ابتدای تاسیس این مجمع تاکنون 343 پروژه با بیش از 2 هزار کلاس درس توسط خیرین احداث شده که 334 مورد از این پروژه‌ها مدرسه بوده و بقیه شامل سالن ورزشی و نمازخانه است.

فاضلی خاطرنشان کرد: از آمار 1600 ساختمان آموزش و پرورش استان زنجان 343 فقره یعنی حدود یک‌چهارم را خیرین مدرسه‌ساز ساخته‌اند و این موفقیت با همکاری 3 ضلع آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز به دست آمده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با اشاره به وجود 51 پروژه نیمه‌تمام با 276 کلاس و 108 میلیارد تومان تعهد عملکرد خیرین گفت: طی 4 سال گذشته علی‌رغم تورم و تحریم‌ها عملکرد خیرین خوشبختانه سال‌به‌سال سیر صعودی داشته است.

وی با بیان اینکه مجمع تاکنون 604 میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین مدرسه‌یار، درآمد داشته است، ابراز کرد: 400 مدرسه از محل این کمک‌ها تعمیر و تجهیز شده و 3 پروژه نیز به‌صورت مشارکتی ساخته می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیز 37 مدرسه با 246 کلاس کمبود داریم، اظهار کرد: یکی از مشکلات در شهرک‌های اقماری به‌ویژه زنجان است و کمبود فضای آموزشی داریم.

وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد مدارس استان نیاز به مقاوم‌سازی یا تخریب و بازسازی دارند، خاطرنشان کرد: ماده 18 قانون شوراها مغفول مانده که امیدواریم در اجرای نهضلی مسکن تلاش شود تا همزمان با احداث مسکن، مدارس نیز در کنار آن‌ها احداث شوند.

دانش‌آموز خبرنگار: نیما حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار