امام جمعه بوشهر:

کارگروه آسیب‌شناسی علمی، فرهنگی و بصیرتی در استان بوشهر تشکیل ‌شود

بوشهر(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت کارگروه آسیب‌شناسی علمی، فرهنگی و بصیرتی در مدارس استان بوشهر با استفاده از صاحبنظران و متخصصان تشکیل ‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۶۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه آسیب‌شناسی علمی، فرهنگی و بصیرتی در استان بوشهر تشکیل ‌شود

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان بوشهر اظهار کرد: این کارگروه با هدف بررسی و آمایش مسائل فرهنگی، علمی و بصیرتی و از بهترین متخصصان حاضر در آموزش و پرورش، حوزه، نظام آماری جامعه شناسی و روانشناسی تشکیل شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه باید دلایل تفاوت سطح علمی بین 2 منطقه و یا 2 مدرسه بررسی شده و راهکارهای اجرایی برای گسترش عدالت آموزشی ارائه شود.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: هر چند پیش از این در عرصه فرهنگی اقداماتی انجام شده است اما باید با بررسی دقیق‌تر، داده‌های موجود در این حوزه به‌روزرسانی شود.

وی تاکید کرد: برخی از مسائل به صورت ملی و استانی و برخی به دلیل متفاوت بودن شرایط هر منطقه، به صورت شهرستانی باید حل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: حوزه‌های علمیه استان؛ آماده همکاری برای اجرای نقشه راهبردی تدوین شده توسط این کارگروه است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه مدارس مورد تهدید فرهنگی دشمن قرار گرفته‌اند اما باید در شرایط کنونی به دنبال ایجاد فرصت‌های معرفتی باشیم.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: پایش و رصد مستمر مسائل و نحوه اجرای راهکارهای اجرا شده، سبب تقویت میزان اثربخشی فعالیت‌های کارگروه است.

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بهترین مرجع برای رصد میزان تاثیر فعالیت‌های علمی، بصیرتی و فرهنگی بر دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی برای تقویت فعالیت‌های علمی، بصیرتی و فرهنگی در آموزش و پرورش ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار