شور و اشتیاق دانش‌آموزان نایینی در انتخابات شورای دانش‌آموزی

نایین (پانا) - معاون پرورشی دبستان امام رضا علیه السلام نایین گفت انتخابات شورای دانش‌آموزی دبستان امام رضا (ع) با استقبال پرشور دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شور و اشتیاق دانش‌آموزان نایینی در انتخابات شورای دانش‌آموزی

شهناز عابدی در گفت و گو با پانا در خصوص برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی دبستان دخترانه امام رضا (ع) اظهار کرد: «انتخابات امسال به صورت حضوری برگزار شد و دانش آموزان برای تبلیغات و معرفی خود با چاپ تراکت و یا سخنرانی در مراسم صبحگاه و یا به صورت گردهمایی خود را به دیگر دانش آموزان معرفی کردند.»«

وی در پاسخ به پرسش هدف از تشکیل شورای دانش آموزی در مدرسه، گفت: «هدف اول این است که دانش آموزان با همکاری و وحدت در زمینه های مختلف با هم مشارکت کنند و هدف دوم، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و انجام ایده های متفاوت در دانش آموزان است.»

معاون پرورشی دبستان امام رضا علیه السلام نایین ادامه داد: «کاندیدای مدرسه ما هفتاد نفر بودند که با توجه به بخشنامه مربوطه و با توجه به آمار مدرسه ۹ نفر دانش آموز به عنوان اعضای اصلی و سه نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند که جمعا ۱۱ دانش آموز هستند.»

وی اضافه کرد: «با توجه به توانایی های افراد اعضا در انجمن های متفاوت عضو می شوند. به عنوان مثال دانش آموزی که در زمینه درسی فعال است به عنوان مسئول انجمن علمی و فرهنگی انتخاب می شود که هر کدام از انجمن ها می توانند تعدادی از دانش آموزان را به عنوان اعضای انجمن خود انتخاب کنند و به کار خود ادامه می دهند. بیشتر افرادی که انتخاب می شوند پر انرژی و فعالند.»

عابدی به وظایف اعضای شورای دانش آموزی اشاره و بیان کرد: «آنان در درجه اول باید مشکلات دانش آموزان را به گوش مسئولان مدرسه برسانند. دوم در جهت ارتقاء مهارت های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی تلاش کنند. سوم همکاری در امور مدرسه جهت برگزاری نماز جماعت و امور کتابداری است. چهارم در جلسه شورای پرورشی مدرسه شرکت کنند و پیام دانش آموزان را عنوان کنند و حتی می‌توانند اداره امور مدرسه را در طول یک روز برعهده بگیرند.»

وی افزود: «ما دانش آموزان را از بین افرادی که از نظر اخلاقی، رفتاری و درسی الگوی دیگر دانش آموزان هستند انتخاب می کنیم. آنان باید دارای روابط عمومی بالا باشند. ضمنا دانش آموزانی که علاقه خاص به مشارکت دارند انتخاب می شوند.»

دانش آموز خبرنگار: سپیده ذکریا پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار