تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای اساتید دانشگاه صنعتی شریف

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای اساتید دانشگاه صنعتی شریف فی ما بین شهرداری تهران و بنیاد ملی نخبگان به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۳۲۵۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای اساتید دانشگاه صنعتی شریف

علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم انعقاد تفاهم نامه ساخت مسکن برای اساتید دانشگاه صنعتی شریف که فی مابین شهرداری تهران و بنیاد ملی نخبگان امضا شد، اظهار کرد: خوشحالیم که اولین گام در جهت تحقق عملی پاسخ معتبر به یک نیاز و انجام یک خدمت شایسته به بهترین قشر را شاهد هستیم و آماده امضای تفاهم نامه ای با بنیاد ملی نخبگان برای ساخت مسکن دانشگاه شریف هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این اقدام الگویی برای توسعه این خدمت به سایر دانشگاه ها و مجموعه های مختلف باشد، افزود: امیدواریم با اتصال ظرفیت های مختلف، بحث مسکن را که در حال حاضر از آن به عنوان یک آرزو یاد می شود به یک امر تحقق پذیر و کاملا در دسترس تبدیل کنیم.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: مسکن، موضوع مهمی برای حمایت از نخبگان کشور است که امروز بزرگترین دغدغه استادان جوان کشور را شکل می دهد؛ لذا از حسن تدبیر مدیران دانشگاه شریف که اولین سنگ بنا را برای توسعه مسکن نخبگانی گذاشتند و از شهرداری که فعالانه این موضوع که در واقع یک نوآوری در این حوزه است را پیگیری کرد، تشکر می کنم.

وی افزود: خوشحالیم که این مساله به سرعت گسترش پیدا کرده و مدیران دانشگاه تهران نیز اعلام آمادگی کردند که فضاها و زمین‌هایی را در اختیار بگذارند تا مسکن نخبگانی دیگری نیز برای نخبگان و اساتید فراهم شود.

در ادامه رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز با بیان اینکه اساتید جوان دانشگاه از اینکه فکر می کنند تا چندسال دیگر خانه دار می شوند بسیار خوشحال هستند، گفت: اشتیاق شهردار تهران برای انجام و اتمام این کار ما را تهییج کرد که موضوع را جدی تر پیگیری کنیم و امیدواریم آنچه که در این تفاهم نامه امضا و اجرا می شود، نیاز ۱۰ سال آینده ما را برای افرادی که وارد دانشگاه و بعد از آن به عضویت هیات علمی در می آیند را مرتفع کند.

ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان نیز در این مراسم با تشکر از شهرداری و اشاره به اهمیت توانمندسازی و توجه به نخبگان عنوان کرد: بخش زیادی از نخبگان ما در دانشگاه شریف مستقر هستند و انعقاد این تفاهم نامه باعث می شود به یکی از مهمترین دغدغه های این قشر جامه عمل پوشانده شود. امیدواریم این رویه گسترده تر و در دیگر دانشگاه ها نیز اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار