بهادری جهرمی مطرح کرد؛

ضرورت فعالسازی همه بازیگران برای اقناع‌سازی رسانه‌ای

اهمیت و جایگاه رسانه‌ در ذهن مسئولان ارتقا پیدا کرده است/ انتظار از رسانه این است که پیشرو باشد نه پیرو

تهران (پانا) - سخنگو و‌ رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه انتظار از رسانه این است که پیشرو باشد نه پیرو، گفت پیش از این وقتی موضوع ضرورت پیوست رسانه‌ای در جلسات مطرح می‌شد، مدیران تصور می‌کردند خودشان می‌توانند همه کار را پیش ببرند اما در حال حاضر بیشتر متوجه اهمیت و نقش رسانه در ساماندهی امور شده‌اند و اهمیت و جایگاه رسانه‌ در ذهن مسئولان ارتقا پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۳۲۵۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت فعالسازی همه بازیگران برای اقناع‌سازی رسانه‌ای

علی بهادری جهرمی در نشست تخصصی با روسای دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های حوزه ارتباطات و رسانه با بیان این جمله که «رسانه در حوزه حاکمیت باید به جایگاه اصلی خود بازگردد»، تصریح کرد: انتظار از رسانه این است که پیشرو باشد نه پیرو. فعال باشد نه منفعل. رسانه باید به نوعی برنامه‌ریز و طراح خودش باشد نه اینکه اتفاقی بیافتد و بعد از آن پشت سر ماجرا حرکت کند و بگوید که چیکار باید بکنیم.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف درباره چگونگی تاثیرگذاری مجموعه رسانه‌ای دولت گفت: مفهوم مضیق از عملکرد تیم رسانه‌ای دولت می تواند ناظر بر ساختارها و رسانه‌های وابسته باشد. در حالیکه در یک مفهوم موسع، عملکرد رسانه‌ای دولت شامل کل اجزای دولت اعم از تیم رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی می‌شود. اتفاقا در بسیاری از مواقع ارزش‌گذاری در خصوص عملکرد مثبت یا منفی رسانه‌ای دولت ناظر بر همین تعریف مضیق است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: قطعا ارزش‌گذاری عملکرد رسانه‌ای دولت بر اساس تعریف مضیق ساختاری اشتباه است. ساختارها بخشی از ماجرا هستند. اما شما اساتید رسانه می‌توانید هم در این دولت و هم در دولت گذشته وزیری را در ذهن متبادر کنید که عملکرد رسانه‌ای موفقی داشته و یا وزیری که عملکرد رسانه‌ای او نزد افکار عمومی ناموفق بوده استت. در حالی که ساختار همان ساختار و رسانه‌های دولت هم همان‌ها هستند. بنابراین بخش مهمی از عملکرد رسانه‌ای دولت به ذهنیت مدیر و آشنایی او به رسانه ارتباط دارد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: برای نقش‌آفرینی در ساختار و عملکرد رسانه‌ای دولت، تمرکز اصلی بر فعال‌سازی همه بازیگران حاکمیت- نه فقط متولیان رسانه‌های دولت- باشد. باید با ابزارهای حکمرانی برای مدیریت و فعال‌سازی همه بازیگران در جهت اقناع‌سازی رسانه‌ای استفاده کنیم. این یعنی گرفتار تعریف مضیق از عملکرد رسانه‌‌ای دولت نشویم.

وی با مبارک دانستن اشتراک دیدگاه‌های مدیران اجرایی و اهل رسانه با نظرات اساتید علوم ارتباط در خصوص چالش‌ها و اولویت‌های جایگاه رسانه در حکمرانی گفت: باید برای تحول در نظام رسانه‌ای کشور مدیران و مسئولان را از این اشتراک نظر و صدای واحد آگاه کرد. در این نشست که تحت عنوان « الزامات تحول در ساختار و عملکرد ارتباطی و رسانه ای دولت» برگزار شد، استادان و روسای دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های حوزه ارتباطات و رسانه به بیان نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار