معاون وزارت آموزش و پرورش استثنایی:

مراکز اختلالات یادگیری در استان‌ها نیاز به گسترش دارد

کرج (پانا) - معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش البرز گفت به‌منظور ارائه خدمات به جامعه هدف در استان‌ها لازم است تعداد مراکز اختلالات یادگیری با همراهی مدیران کل آموزش و پرورش از جمله در استان البرز افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مراکز اختلالات یادگیری در استان‌ها نیاز به گسترش دارد

محمد مصطفوی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به خدمات تخصصی مراکز اختلالات یادگیری، اظهار کرد: بخشنامه گسترش مرکز اختلالات یادگیری از هفتم آبان ‌با امضای وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده است اما تاکنون از مجموع 729 مرکز اختلالات فعال در کشور تنها پاسخ 664 مرکز در راستای این برنامه توسعه‌ای اعلام شده است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: طبق این برنامه در هر منطقه آموزش و پرورش کشور می‌بایست حداقل یک مرکز توسعه فضا و تجهیزات داشته باشد.

وی بیان کرد: بر‌اساس برآوردها هزار مرکز ویژه اختلالات یادگیری دیگر در کشور نیاز است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسعه کمی و کیفی این مراکز را هدف‌گذاری کرده است.

مصطفوی تصریح کرد: گسترش کمی این مراکز، تغییر نیافتن کاربری، استفاده از شیفت دوم مدارس برای استقرار مراکز جدید و تامین نیروی انسانی متخصص مراکز ویژه اختلالات یادگیری نیازمند همکاری ادارات کل و معاونین آموزش ابتدایی استان‌ها است.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآوری کرد: آموزش نیروی انسانی متخصص برای مواجهه با دانش‌آموزان دیرآموز و شیوه مداخلات موثر از محورهای دیگری است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: استان البرز 11 مرکز اختلالات یادگیری دارد که لازم است به موضوع توسعه فضا و تجهیزات به آن با توجه به بافت جمعیت بالای دانش آموزی مورد توجه قرار گیرد.

مصطفوی به آموزش 7 هزار معلم چند پایه در مناطق عشایری و 306 هزار معلم ابتدایی در استان‌ها پرداخت و اضافه کرد: باید از فضاهای بلا استفاده، وقفی و خیری استان‌ها برای کمک به توسعه مراکز اختلالات یادگیری حداقل تا سقف 10 اتاق استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار