رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی:

ما به‌دنبال معنای حقیقی شورای دانش‌آموزی هستیم

مشهد ( پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌ رضوی گفت به‌دنبال معنای حقیقی شورای دانش‌آموزی یعنی مشارکت دانش‌آموزان در امور فرهنگی و علمی هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ما به‌دنبال معنای حقیقی شورای دانش‌آموزی هستیم

آیین نمادین بیست و پنجمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی مدارس ناحیه۳ مشهد همزمان با سراسر استان خراسان رضوی برگزار شد.

حجت رضازاده، رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در این مراسم گفت: طی پژوهشی هایی که برخی ها انجام داده اند، ویژگی های انسان های موفق، ارتباط مؤثر آنها است. انسان‌ها جذب کسانی می‌شوند که بیان خوبی دارند و در جمع اضطراب ندارند که این ویژگی‌ها به دوران مدرسه مربوط است.

وی افزود: ویژگی دوم آنها، مسئولیت پذیری و عمل به قول هایشان و ویژگی سوم همکاری و مشارکت است. این ویژگی ها به مرور زمان پیش می‌آیند و با مطالعه تئوری مطالب، این ویژگی ها به وجود نمی‌آید؛ بلکه خواندن آنها فقط دانش ما را از این اطلاعات بالا می‌برد.

رضازاده بیان کرد: تنها راه ایجاد این ویژگی ها، تربیت در میدان است. دانش آموزانی که در دوران مدرسه در فعالیت های مدرسه مشارکت داشته اند، به مرور این ویژگی ها درون آنها به وجود می‌آید و این مهارت ها در دوران دانشگاه باعث داشتن اعتماد به نفس یک دانشجو هنگام ارائه مطالب می‌شود. یکی از بسترهایی که می‌تواند دانش آموزان این ویژگی های ارتباط مؤثر را یاد بگیرند، بستر شورای دانش آموزی است. در شورای دانش آموزی، دانش آموز محور اصلی تمام مهارت هاست.

وی در پایان گفت: شوراهای دانش آموزی،‌ نباید نمایشی باشند؛ ما به دنبال معنای حقیقی شورای دانش آموزی یعنی مشارکت دانش آموزان در امور فرهنگی و علمی هستیم.

دانش آموز خبرنگار: نگار حمیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار