‌در گفت‌وگو با پانا؛

حسین چرخابی: نباید به انگلیس بد ببازیم

طارمی پخته‌تر از قبل شده و زهردار است/ نباید انتظارات را بالا ببریم/ در بازی اول با انگلیس، کی‌روش بازی بسته و دفاعی را در دستور کار دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است شاگردان کی‌روش نباید نتیجه را سنگین به انگلیس در بازی اول واگذار کنند چون روی بازی‌های بعدی هم اثر منفی می‌گذارد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حسین چرخابی: نباید به انگلیس بد ببازیم

حسین چرخابی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به لیست تیم ملی در جام جهانی قطر اظهار داشت: «از شروع تاریخچه فوتبال تا زمانی که این رشته ادامه دارد، حتی از لیست تیم‌های محلی تا بزرگترین تیم‌های دنیا می‌شود انتقاد کرد و ایراد گرفت. چون هرکسی سلیقه خودش را دارد و بسته به فلسفه بازی‌اش بازیکن انتخاب می‌کند. اما در همه جای دنیا انتخاب بازیکن با خود سرمربی است و او باید پاسخگوی نتایج تیمش باشد. پس باید به انتخاب کی‌روش احترام بگذاریم. اما خودم اگر بودم، لیست کامل را می‌بردم و هیچ جای خالی نمی‌گذاشتم. حتی اگر قرار بود از تیم نفت مسجدسلیمان یا نفت آبادان بازیکن ببریم، می‌بردم.»

وی افزود: «نکته منفی دیگری که در لیست کی‌روش به‌چشم می‌خورد، بردن ۴ دروازه‌بان به جام جهانی است که هیچ تیمی این کار را نکرده است. تیمی با خودش این تعداد گلر می‌برد که احتمال صعودش به مراحل بالاتر و فینال بالاست و جزو مدعیان جدی قهرمانی باشد. خیلی‌ها انتقادهای دیگری هم می‌کنند که البته خودم معتقدم باید حق را به سرمربی داد که شب و روز با بازیکنان زندگی می‌کند.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «هیچ مربی‌ای دوست ندارد ببازد. کسی عامدانه به خودش ضربه نمی‌زند. پس کی‌روش هم با فلسفه فوتبالی‌اش بازیکنانی را دعوت کرده که به دردش بخورد. با اولین باخت خود مربی ضربه می‌خورد. پیش‌بینی من این است که در بازی اول با انگلیس، کی‌روش بازی بسته و دفاعی را در دستور کار دارد. خیلی‌ها به روزبه چشمی و دعوتش به تیم ملی نقد دارند اما به نظرم با توجه به اینکه بازی دفاعی انجام می‌دهیم، او در پست هافبک دفاعی تخریبچی خیلی خوبی است و روی توپ‌های بلند هم خوب عمل می‌کند. اما فکر می‌کنم نسبت به بازی اول، مقابل ولز و آمریکا روش بازی ما تغییر کند.»

حسین چرخابی گفت: «من فلسفه دعوت از ۲۵ بازیکن و نبردن لیست کامل را متوجه نشدم. ضمن اینکه از دعوت‌نشدن دو بازیکن تعجب کردم. یکی امید نورافکن که واقعاً در این چندسال خیلی خوب درخشیده و به پختگی خوبی رسیده بود و دومی هم محمد محبی که در ۱۱ هفته اخیر برای استقلال عالی کارکرد و باانگیزه قرار گرفتن در لیست جام جهانی، آمادگی خیلی بالایی داشت و می‌توانست به تیم ملی هم کمک کند. کاش حداقل او انتخاب نفر ۲۶ بود.»

وی با اشاره به تقابل ایران و انگلیس در بازی اول گروه دو تأکید کرد: «اعتقاد دارم در هر تورنمنتی بازی اول سخت‌ترین است. قطعاً انگلیس قوی‌تر از ماست و نباید خودمان را گول بزنیم. این تیم یکی از مدعیان جدی قهرمانی جام جهانی قطر است. اگر قرار است ببازیم، نباید بد ببازیم چون در بازی‌های بعدی هم‌روی تیم تأثیر منفی می‌گذارد. این تیم ملی با ۴ سال قبل تفاوت دارد. از لحاظ هجومی ما قوی‌تر شدیم و در ضد حملات می‌توانیم زهردار عمل کنیم. آلان طارمی آن بازیکن ۴ سال قبل نیست و پخته‌تر شده است. من فوتبال را هیچ‌وقت پیش‌بینی نکردم. در بسکتبال و والیبال قطعاً تیم‌های قوی‌تر برنده می‌شوند اما در فوتبال این‌طور نیست. هر ۴ تیم کار سختی دارند اما دشواری‌های ما نسبت به دیگر تیم‌ها بیشتر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار