کی‌روش: باید با روحیه جنگندگی منحصر به فرد وارد زمین شویم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت، تلاش ما این است که به اندازه‌ای امتیاز جمع کنیم که به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی صعود کنیم.

کد مطلب: ۱۳۲۵۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کی‌روش: باید با روحیه جنگندگی منحصر به فرد وارد زمین شویم

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در بازی اول خود، ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه به وقت تهران به مصاف انگلیس می‌رود. ملی‌پوشان در این گروه از جام جهانی با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه هستند و در اولین تقابل خود باید به مصاف شاگردان ساوت‌گیت بروند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، یک‌شنبه شب در نشست خبری پیش از بازی با انگلیس گفت: ممنون که این‌جا هستید. مفتخرم نماینده فوتبال ایران هستیم و از همه کسانی که در برگزاری مسابقات جام جهانی تلاش کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم همه از این رقابت‌ها لذت ببرند. به همه بازیکنان و همه تیم‌های ملی سلام می‌کنم و برای همه آرزوی موفقیت دارم جز مقابل ایران. امیدوارم بتوانیم رقابت‌های خوبی داشته باشیم و خاطرات خوبی را رقم بزنیم.

او ادامه داد: انتظارات‌مان مثل دو جام جهانی قبل است. هر بازی برای این که ببریم و خوب بازی کنیم و سرگرمی خوبی ایجاد کنیم، بازی خواهیم کرد و این هدف ماست. بازی به بازی پیش می‌رویم و اگر مسابقات را به سه قسمت تقسیم کنیم، قسمت اولش بازی با انگلیس است. تلاش ما این است که به اندازه‌ای امتیاز جمع کنیم که صعود کنیم. باید با این احساس وارد زمین شویم.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: همه مردم می‌دانند انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست. باتوجه به نتایج اخیرشان، آن‌ها کاندیدای حضور در فینال و قهرمانی این جام هستند. طوفان فوق‌العاده‌ای از استعدادها دارند. هری کین در خط جلو دارد که تیم انگلیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. آن‌ها موفق شدند به فینال یورو صعود کنند. هرچه که از ارزش این تیم می‌توان گفت باز هم کم است. باید در هر دقیقه بازی برنامه خودمان را داشته باشیم و با روحیه جنگندگی منحصر به فرد وارد زمین شویم.

خبرنگار فارسی‌زبانی پرسید، شما ۴ آوریل ۲۰۱۱ هدایت ایران را بر عهده گرفتید و ۸ سال هدایت ایران را بر عهده داشتید. در جام ملت‌ها در قطر در مصاحبه‌های مختلف علیه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ادبیات و هر چیزی درباره ملت باشکوهی مثل ایران صحبت کردید، صحبت‌هایی که مدارک آنها موجود است. ولی هفته قبل شما در گفت و گو با اسکای گفتید ایران وطن دوم من است. این تفاوت را چطور ارزیابی می‌کنید؟ کی‌روش گفت: در این سال‌ها من کارهای زیادی برای رشد و پرورش بازیکنان در ایران انجام دادم و از همان جام جهانی ۲۰۱۴ برای صعود از گروه تلاش کردیم. در جام جهانی ۲۰۱۸ نسلی را که ساختم تمام تلاش خود را برای صعود انجام دادیم. میراث فنی فراتر از آن چیزی است که بخواهیم درباره آن توضیح دهیم.

وی ادامه داد: وقتی به ایران آمدم فقط یک بازیکن در اروپا داشتیم و الان چندین بازیکن در اروپا هستند. الان خیلی از بازیکنان ما از همان نسل خیلی باتجربه هستند و پیشرفت کرده‌اند و آماده هستند تا یک قدم بیشتر بردارند و به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کنند. این چیزها هم مهم نیست، مهم این است که با تلاش و همدلی و متحد بودن در کنار هم بودیم و می‌خواهیم از فوتبال لذت ببریم. بالاترین امتیازها را به دست آوردیم.

کی‌روش تصریح کرد: مهمترین بازی زندگی ما قطعا بازی پیش روی ما است. بازی بعدی مهمترین بازی از نظر مربی و بازیکن است. این یک فرصت فوق العاده برای ما است. برای خیلی از بازیکنان ما بازی با انگلیس یک فرصت جادویی و بی‌نظیر و فوق‌العاده است. با توجه به برنامه بین‌المللی جهانی در فوتبال بازی با تیم هایی مثل آلمان یا انگلیس یک فرصت بی نظیر است. این بازی یک فرصت فوق العاده برای بازیکنان است که برابر بهترین های جهان بازی کنند. این یک رویا است. امیدوارم از این فرصت استفاده کنیم و فردا بتوانیم اول از همه یک فوتبال خوب را برابر انگلیس به نمایش بگذاریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه سورپرایزی برای این دیدار دارید، چون مثلی است که می‌گوید بازی با سوت داور شروع نمی شود بلکه از نشست خبری شروع می‌شود، گفت: برای دیدارهای مدرن و در دنیای مدرن داشتن عنصر سورپرایز سخت است. سطح توانمندی بازیکنان خوب است که می توانند خودشان را در بازی فردا نشان دهند. در تمام ۹۰ دقیقه نیاز به تمرکز بسیار بالا داریم. چون همه در هر دقایق بازی می‌توانند در هر نقطه زمین تاثیرگذار باشند. به همین خاطر تمرکز کامل نیاز داریم. ما تا سرحد جان خواهیم جنگید و تلاش خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم نتیجه بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار