انجام آموزش‌های پیشگرانه بیماری دیابت در مدارس پاکدشت

پاکدشت(پانا)- آموزش پیشگرانه بیماری دیابت توسط کارشناس بهداشت و سلامت در تمامی مدارس پامدشت، برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
انجام آموزش‌های پیشگرانه بیماری دیابت در مدارس پاکدشت

طاهره رضایی‌نژاد کارشناس سلامت مدرسه ام‌الشهدا مظفر گفت: آموزش‌های پیشگرانه بیماری دیابت، هر ساله از ۲۳ تا ۲۹ آبان ماه در مدارسی که مراقب سلامت دارند توسط مراقبین سلامت انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین این آموزش‌ها، در مدارس فاقد مراقب سلامت با همکاری خانه‌های بهداشت این آموزش‌ها صورت می‌پذیرد. این آموزش‌ها با محوریت آشنایی دانش‌آموزان با بیماری دیابت و انواع آن، علائم و نشانه‌ها، پیشگیری و درمان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای شناسایی دانش‌آموزان در ابتدای سال فرم بیماری‌ها بین دانش‌آموزان توزیع و توسط اولیا تکمیل می‌گردد، تا دانش‌آموزان بیمار شناسایی شوند و در صورت نیاز مراقبت و پیگیری‌های لازم در مدرسه توسط کادر صورت پذیرد. آموزش بیماری دیابت برای دانش‌آموزان دوره‌ دوم در مدارس ابتدایی صورت می‌گیرد و مدیر و مراقب سلامت مسئول پیگیری و اجرای برنامه هستند.

رضایی‌نژاد عنوان کرد: در زمینه‌ی شناسایی و پیشگیری بیماری، نبود دستگاه تست قند خون و موارد جانبی آن جزو کمبودهای مدارس هستند و شبکه و خانه‌های بهداشت می‌توانند در این روزها با هماهنگی قبلی برای گرفتن تست قند خون ناشتا همکاران در مدارس حاضر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار