مدیر آموزش و پرورش بهارستان دو مطرح کرد:

هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت مناسبی برای هدایت دانش‌آموزان به سوی ترویج فرهنگ مطالعه

بهارستان دو (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، هفته کتاب و کتاب‌خوانی را فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ میان دانش‌آموزان و هدایت کردن آنان به این سمت دانست و گفت کتاب، غذای روح انسان است.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
هفته کتاب و کتاب‌خوانی فرصت مناسبی برای هدایت دانش‌آموزان به سوی ترویج فرهنگ مطالعه

کاظم امیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستا‌ن‌ با اشاره به اهمیت کتاب‌خوانی در گفت وگو با پانا بیان کرد: «کتاب خواندن باعث توسعه‌ فرهنگ نوشتن و ایجاد شور و نشاط در جامعه مخصوصا برای کودکان و نوجوانان می‌شود. کتاب غذای روح انسان‌ها است، کتاب خواندن در زندگی و تحصیلات علاوه بر تمام مزایایی که دارد، سبب بهبود سلامت ذهن و روان، کاهش استرس، افزایش اطلاعات عمومی افراد، تقویت حافظه و تمرکز، تقویت روابط عمومی افراد در اجتماع و ... می‌شود.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در رابطه با نقش مسئولان امور تربیتی در این زمینه افزود: «مدیران و سایر عوامل تربیتی در این راستا می‌توانند با اجرای برنامه‌های متنوع از قبیلِ برگزاری نمایشگاه‌ها، مسابقات فرهنگی و هنری، اختصاص دادن برنامه‌ زنگ‌های کتابخوانی در مدارس به ترویج فرهنگ کتابخوانی میان دانش‌آموزان کمک کنند. و در مدارس از طریق اهدای جوایز،‌ باعث ایجاد انگیزه و ترغیب آنان شوند.»

امیدی مطرح کرد: «یکی از منابع مهم یاددهی و یادگیری، کتابخانه‌های مدارس است که بستر مناسبی برای فراهم ساختن امکانات رشد، پرورش ذوق هنری و حس زیبایی شناسی است و باعث تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی، و همکاری آنان در فعالیت‌های گروهی می‌شود. علاوه بر این‌، خانواده‌ها نیز در این زمینه باید الگوی فرزندان خود باشند و در محیط های مختلف فرهنگ کتابخوانی را به فرزندان خود نشان بدهند. افراد حتی در زمان‌هایی که در اتومبیل، درحال مسافرت و... هستند نیز می‌توانند از کتاب های صوتی استفاده کنند و روزانه با اختصاص دادن زمان کوتاهی، سطح مطالعات خود را افزایش دهند.»

خبرگزاری دانش‌آموز: فاطمه بدرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار