یک فعال عرصه شعر و نویسنده متون فرهنگی:

تبلیغات در زمینه مطالعه و حضور افراد در کتابخانه‌ها در حد و اندازه جامعه ما نیست

اسلامشهر (پانا) - فعال عرصه شعر و نویسنده متون فرهنگی گفت تبلیغات در زمینه مطالعه کتاب و حضور افراد در کتابخانه‌ها در حد و اندازه جامعه ایران نیست و با برگزاری یک روز یا یک هفته در سال به نام کتاب و کتابخوانی هم مشکل حل نخواهد شد. 

کد مطلب: ۱۳۲۵۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تبلیغات در زمینه مطالعه و حضور افراد در کتابخانه‌ها در حد و اندازه جامعه ما نیست

انتقال احساسات از فردی به فرد دیگر دشوار است و شنیدن نصیحت و پذیرش آن هم گاهی پذیرفته نمی‌شود، اما کتاب با زبان خوب و ساده بدون اینکه ناراحتی یا سختی را به ما تحمیل کند ما را آگاه و هدایت می‌کند و به همین علت است که کتاب را "یار مهربان‌" می‌دانیم.

محمد رشیدی، فعال عرصه شعر و نویسنده متون فرهنگی در رابطه با هفته کتاب و کتابخوانی و در گفت‌و گو با پانا اظهار کرد: «نقش کتاب برای ما مانند شنیدن تجربیاتی از جمله، غم، شادی، نصیحت، پند و اندرز از سوی افراد است. این تجربه‌ها بسیاری از مواقع هنگامی که خود درگیر مشکلات مشابه هستیم به عنوان کمک‌کننده در کنار ما هستند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «با توجه به فراگیر شدن حضور بیشتر افراد در فضای مجازی با اختصاص دادن زمان زیادی به این امر، از جمله حضور در شبکه‌های مجازی بازی‌ها، سرگرمی، تبلیغات و... باعث جدایی افراد از مطالعه کتاب شده است.»

این فعال عرصه شعر افزود: «تبلیغات در زمینه مطالعه کتاب و حضور افراد در کتابخانه‌ها در حد و اندازه جامعه ما نیست و با برگزاری یک روز یا یک هفته در سال هم مشکل حل نخواهد شد و از سوی دیگر گرانی قیمت کتاب‌ها هم مانع بزرگی در زمینه خرید کتاب توسط افراد جامعه از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان شده است و در این راستا برای جذب بیشتر دانش‌آموزان در مدارس دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت می‌بایست با سیاست‌های تشویقی و کمک به تجهیز کتابخانه‌های مدارس اقدام کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه نوروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار