مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

سختی کار برای رسیدن به هدف متعالی را باید تحمل کرد

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت انجام کار درست همیشه آسان نیست و سختی‌هایی دارد اما برای رسیدن به هدف مورد نظر و افتخار به آن در برابر سختی‌ها باید صبر و بردباری کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سختی کار برای رسیدن به هدف متعالی را باید تحمل کرد

علی اسماعیلی امروز در برنامه هماهنگ هشتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس که در کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی زنجان برگزار شد، خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: آینده کشور به دست شما ساخته می‌شود و چند سال بعد با تحصیل علم و تلاش‌هایی که می‌کنید به‌عنوان یک فرد آگاه به زمان و موثر در جامعه ایفای نقش خواهید کرد.

وی با بیان اینکه مسیر زندگی از شروع تا رسیدن به هدف مورد نظر دارای شرایط و مسائل خاصی است، ابراز کرد: با شرایط، مسائل، اقتضائات و نیازهای زندگی کنار بیایید تا بتوانید هم در طول مسیر دچار مشکل نشوید و هم به آینده بهتر، کامل‌تر و روشن دست یابید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ممکن است در مسیر زندگی با موانع و مشکلاتی روبه‌رو شویم اما هدف این است که مسیر زندگی را به‌خوبی، سالم و با رفع نیازها طی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برخی خطرات و تهدیداتی ممکن است در طول مسیر زندگی پیش آید، گفت: اولین اقدام در برابر مشکلات این است که اخلاق و رفتار خوب در جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقدام بعدی این است که یاد بگیریم تا چگونه با دیگران برخورد کرده و ارتباط برقرار کنیم، اظهار کرد: انتخاب دوست و نوع برخورد با طرف مقابل و افراد پیرامون خیلی مهم است که در این زمینه باید دقت کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در کنترل هیجانات و احساسات نیازمند راهنمایی بزرگترها از جمله والدین، معلمان، اساتید و مربیان هستیم، افزود: همه چیز را بلافاصله و به راحتی نمی‌توان تایید یا رد کرد بلکه باید تحقیق و فکر کرده و از تجارب و راهنمایی بزرگترها استفاده کنیم تا مشکلات به راحتی حل شوند.

وی تصریح کرد: در مقابل مسائلی که باب میل ما نیست به راحتی باید بتوانیم «نه» بگوییم چرا که انسان به آسانی در برابر هر چیزی تسلیم نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کار درست همیشه آسان نیست و انجام برخی کارهای درست برای رسیدن به هدف، بسیار سخت است و با صبر، تحمل و بردباری باید بتوان آن را به نتیجه رساند تا در آینده بتوانیم به هدفی که انتخاب کرده‌ایم افتخار کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار: علی قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار