امکان افزایش ۴۰ نماینده به کرسی‌های بهارستان

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درمجلس گفت‌ مطابق قانون اساسی هم‌اکنون امکان اضافه‌شدن ۴۰ نماینده به مجموع تعداد نمایندگان وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
امکان افزایش ۴۰ نماینده به کرسی‌های بهارستان

به گزارش خانه ملت، محمدصالح جوکار در خصوص اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، گفت: مطابق قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان قوه مقننه افزوده شود که این مهم در بیش از ۲۰ سال اخیر محقق نشده است­.

‌جوکار­ اظهار کرد: امروزه متوسط تعداد نمایندگان نسبت به جمعیت کشور حدود یک به ۲۷۰ هزار نفر است که البته در برخی حوزه‌ها این رقم کمی متفاوت است­ وی با اشاره به اینکه مطابق ۲۰ سال گذشته ۴۰ نماینده می‌توانند به مجموع نمایندگان افزوده است در واقع شاخص‌هایی مانند پراکندگی جمعیت، مسافت جغرافیایی، محرومیت و ... از جمله موضوعاتی هستند که باید در اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه به دلیل افزایش جمعیت و همچنین مسافت‌های جغرافیایی شاهد بروز مشکلاتی برای برخی حوزه‌های انتخابیه هستیم که این مهم باید رفع شود.

رئیس­­­ کمیسیون­ امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس خاطرنشان کرد: براین اساس طی جلساتی درصدد نهایی کردن موضوع اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه هستیم که در صورت اتمام در صحن علنی مطرح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار