دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خبرداد:

فعالیت ۷۰۰ کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سراسر کشور

تهران (پانا) - دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از فعالیت ۷۰۰ کمیته همکاری در سراسر کشور با محوریت نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه شهرستان ها و مدیران ارشد آموزش و پرورش در سراسر کشور خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۷۰۰ کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش در سراسر کشور

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام حمید نیکزاد در افتتاحیه چهاردهمین هم اندیشی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد گفت: بیش از ۷۰۰ کمیته همکاری در سراسر کشور با محوریت نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه شهرستان ها و مدیران ارشد آموزش و پرورش و عضویت مسئولان و مدیران حوزه های علمیه، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، اتحادیه انجمن های اسلامی و... فعال هستند.

وی ادامه داد: بحمدالله از سوی مراکز آموزشی و تربیتی رسمی آموزش و پرورش ابتکارات و خلاقیت‌هایی را شاهدیم که امید داریم این شیوه‌ها و تکنیک‌های تعلیم و تربیتی فرهنگ سازی و نهادینه شود.

نیکزاد با اشاره به تاکید مدیر حوزه‌های علمیه کشور و وزیر آموزش و پرورش بر برنامه محور بودن همکاری ها، تصریح کرد: براساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت هر چه بیشتر ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، امروز شاهد ساختارمند شدن ارتباط این دو نهاد با برنامه همکاری ۵ ساله به منظور اجرای بیش از۴۰ طرح در مباحث گوناگون تعلیم و تربیتی هستیم و در تدوین این برنامه، سعی شده است ابعاد مختلف استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و نیز نیازهای آموزش و پرورش لحاظ شود.

مشاور وزیر آموزش و پرروش افزود: حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملا موثر و توانمند در بخش های پژوهشی و تبلیغی می تواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.

نیکزاد اظهار کرد: آنچه امروز برای ما اولویت دارد چینش این ظرفیت ها در کنار هم به منظور تهیه یک نقشه راه در آموزش و پرورش است که ضمن حفظ استقلال نهاد آموزش و پرورش، پاسخگوی نیازهای آن در ابعاد تربیتی و دینی باشد. محور همه فعالیت ها، تربیت دینی دانش آموزان است و تحقق کامل این موضوع مستلزم حضور روحانیت به عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در مدرسه می باشد.

دبیرستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: تبادل نظر با صاحب نظران حوزوی، تولید محتوا و تعامل روحانیون با منابع آموزشی، ساماندهی و حضور بیشتر طلاب جوان در جمع دانش آموزان، تربیت نیروی انسانی و راه اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی، برخی از عرصه های برنامه ۵ ساله ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماهیت و هدف تشکل های دانش آموزی، گفت: هر یک از تشکل های دانش آموزی که در مدارس فعالیت می کنند باید از نظر پوشش دهی و فعالیت هایی که با حضور دانش آموزان اجرا می کنند، مکمل یکدیگر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار