دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش:

نهادها و مجموعه‌های مختلف باید در تحقق سند تحول بنیادین نقش‌آفرینی کنند

مشهد (پانا) - دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش گفت در سند تحول بنیادین به نقش‌آفرینی برخی مجموعه‌ها و نهادها اشاره شده است و از نهادهای مختلف خواسته شده‌ که پیوست آموزش و پرورش خودشان را ارائه کرده و در تحقق سند تحول مشارکت کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نهادها و مجموعه‌های مختلف باید در تحقق سند تحول بنیادین نقش‌آفرینی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «در سند تحول بنیادین به نقش آفرینی برخی مجموعه ها و نهادها اشاره شده است و از نهادهای مختلف خواسته شده‌ که پیوست آموزش و پرورش خودشان را ارائه کرده و در تحقق سند تحول مشارکت کنند.»

وی ادامه داد:«در سند تحول بنیادین به ارتباط آموزش‌ و پرورش، نهاد حوزه و روحانیت، مساجد و مجموعه‌ هایی که با روحانیت مرتبط هستند، اشاره شده است.»

نیکزاد بیان کرد:«در این راستا، تفاهم نامه‌هایی وجود دارد. گاهی تفاهم نامه‌ها به روز رسانی می‌شود و در نهایت منجر به برنامه های‌ پنج ساله‌ میان وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه می‌شود.»

وی افزود: «همکاری‌های صورت گرفته در بحث‌های آموزشی برای طلاب، یک رسالت است. روحانیت، معین و یاری دهنده آموزش و پرورش است. در این جلسه، درخواست از جانب آموزش پرورش است و حوزه در راستای این درخواست‌ها لبیک می‌گوید.»

وی تصریح کرد:«تفاهم نامه‌ها به برنامه‌های ۵ ساله منجر شد و ما در مجموع ۴۰ برنامه داریم که این برنامه ها دارای شناسنامه، طرح‌نامه و دستور العمل اجرایی هستند. چهاردهمین همایش در روز های 25 و 26 آبان ماه1401 در مشهد مقدس در مجاورت بارگاه ملکوتی آقا موسی الرضا(ع) برگزار شد.»

نیکزاد در پایان گفت:«ان‌شاءالله بتوانیم در کارگروه‌ های‌ تخصصی، جلسه‌های عمومی‌ و در زمان اجرایی شدن برنامه‌ها، اجرای مطلوب‌ تر و مطمئن‌تری داشته باشیم.»

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا زراعتکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار