مقام شامخ علامه جعفری نقش مؤثری در معرفی الگوی مناسب به جوانان دارد

تهران (پانا) - محسن مطلبی، در آیین بزرگداشت فیلسوف معاصر عالم اسلام علامه محمد‌تقی جعفری، تکریم و تجلیل از مقام شامخ علامه جعفری را علاوه بر ارج نهادن به خدمات ارزنده وی، دارای جایگاه مؤثرالگویی برای معرفی مناسب به جوانان دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۴۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مقام شامخ علامه جعفری نقش مؤثری در معرفی الگوی مناسب به جوانان دارد

به‌مناسبت سالگرد ارتحال علامه محمدتقی جعفری، آیین بزرگداشت این عالم و فیلسوف برجسته کشور با حضور محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه5 و شورای معاونین، علی جعفری؛ فرزند علامه جعفری و زهره محمد علی از شاگردان ایشان در هنرستان علامه جعفری برگزار شد.

در ابتدای مراسم بعد از عرض خیر مقدم کبری نقی لو؛ مدیر مدرسه، علی جعفری و زهره محمد علی، درباره شخصیت علمی، مذهبی و روحانی این علامه فقید سخنرانی کردند.

در ادامه، مدیر آموزش و پرورش منطقه، در سخنانی، علامه محمد تقی جعـفری را فیلسوف، فقیه و اسلام شناس عنوان کرد که توانست متناسب با نیازهای جامعه، دیدگاه‌های اسلام را در زمینه های گوناگون به نحوی مستدل و منطقی عرضه کند.

محسن مطلبی افزود: علامه جعفری به‌دلیل ویژگی‌های بالای علمی که داشت، مقبول محافل مختلف علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی بود. او مرد فکر بود که توأمان آزاداندیشی و دین‌مداری را با هم و در کنار هم داشت، تا این‌که موفق به ابداع حیات معقول شد.

وی همچنین، اظهار کرد: علامه جعفری منحصر به ایران نبود؛ بلکه یک شخصیت موجه علمی جهانی بود و در حوزه‌های مختلف بویژه علوم عقلی، استدلالی و فلسفی مورد قبول عام و خاص بود.

وی افزود: تکریم و تجلیل از مقام شامخ علامه جعفری، علاوه بر ارج نهادن به خدمات ارزنده ایشان، نقش مؤثری در معرفی او به عنوان الگوی مناسب برای جوانان دارد.

در پایان مدیر منطقه از مدعوین تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار