فعالیت سامانه بارشی در ۲۴ استان؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی، رعدبرق و وزش باد شدید در ۲۴ استان خبر و نسبت به بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان کشور هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت سامانه بارشی در ۲۴ استان؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

بر اساس تحلیل نقش‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی سامانه بارشی امروز در غرب، جنوب غرب، برخی مناطق شمال عرب و مرکز، بوشهر و نیمه شمالی فارس، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان باعث بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز بر ای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان است. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف خواهد بود. امروز وزش باد جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل همراه با افزایش دما پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا جمعه در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی به‌تدریج آسمان آفتابی شده که در این مناطق کاهش نسبی دما و وزش باد همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد. برای استان‌های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد،‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

اواخر وقت جمعه سامانه بارشی از کشور خارج می شود. شنبه هفته آینده جو آرام در کشور حاکم است. یکشنبه بیشتر مناطق کشور جو آرامی دارند و تنها در جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده و رعدوبرق انتظار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار