معاون پرورشی مدرسه‌‌ ولایت:

اگر کتاب نباشد، روح بشر پرورش نمی‌یابد

فیروزکوه (پانا) - معاون پرورشی مدرسه‌ ولایت شهرستان فیروزکوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت اگر مادر نباشد جسم انسان ساخته نمی‌شود و اگر کتاب نباشد روح بشر پرورش نمی‌یابد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اگر کتاب نباشد، روح بشر پرورش نمی‌یابد

محمد درویشی‌ متولی، معاون پرورشی مدرسه‌ ولایت شهرستان فیروزکوه، کتاب را سرگرمی رایگان برای زندگی باکیفیت‌تر در زمان اوقات فراغت خواند و با بیان اینکه پدر و مادرالگوی مناسبی برای فرزندان خود هستند به پانا گفت: «خانواده‌ها باید با کتابخوانی فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج دهند. کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند است و باعث بهبود اعتماد به‌نفس، عزت‌نفس، قدرت‌بیان، خلاقیت، تقویت حافظه، فرهنگ‌سازی برای نسل‌های آینده می‌شود.»

درویشی‌متولی تاکید کرد: «یکی از بزرگترین دلایل اهمیت کتاب خواندن، کسب علم و مهارت‌آموزی، بهبود سلامت ذهن و روان و آرامش درونی است؛ کتاب خواندن یکی از بهترین راهکارهای کنترل استرس در وجود نوجوانان است بطوریکه وقتی کتاب‌های متناسب با گروه سنی خود را مطالعه می‌کنند برای چند ساعت از این دنیای پر استرس و تنش دور می‌شوند.»

وی در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: «خانواده‌ها برای سپری کردن روزهایشان مدام پای تلویزیون هستند و کانال‌ها را عوض می‌کنند. اگر پدر و مادر عادت به مطالعه داشته باشند و بخشی از فعالیت‌های روزانه‌ خود را به خواندن و مطالعه اختصاص دهند، فرزندان با این صحنه آشنا خواهند شد و یاد می‌گیرند در طول روز حتما مطالعه داشته باشند. قطعا این کار به طور غیرمستقیم در آنها تأثیر می‌گذارد.»

دانش‌آموز خبرنگار : علیرضا رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار