دبیر جشنواره هنرهای نمایشی:

تئاتر درسی مشارکت را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد

تهران (پانا) - دبیر جشنواره هنرهای نمایشی تئاتر درسی را فرصتی برای آموزش مهارت گفت‌وگو و امور مشارکتی و تعاملی به کودکان و نوجوانان دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۳۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر درسی مشارکت را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد

حمیدرضا کاظمی‌پور در نشست طرح تحولی کانون های فرهنگی تربیتی منتخب سراسر کشور (گروه ب) که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد درباره تلفیق هنر و آموزش و موضوع تئاتر درسی اظهار کرد: اتقاق ویژه ای در آموزش و پرورش در حال رخ دادن است که حمایت های کانون های فرهنگی تربیتی را می طلبد.

کاظمی پور ادامه داد: امروزه دانش آموزان و نوجوانان با شیوه های سنتی و گذشته کلاس درس را جذاب نمی بینند و نیازهای آنان با روش های قدیمی پاسخ داده نمی شود.

وی افزود: امروزه نیازمند شیوه های نوین آموزشی هستیم تئاتر درسی به عنوان یکی از مدرن ترین شیوه های آموزش در دنیا مورد توجه است باید کلاس درس را جذاب کنیم شیوه نمایشی یکی از موثرترین شیوه های آموزش برای دانش آموزان است.

دبیر جشنواره هنرهای نمایشی گفت: تاثیر هنرهای نمایش بر مخاطب از ذهن افراد فراموش نخواهد شد باید مفاهیم را در قالب تئاتر و نمایش به دانش آموزان منتقل کنیم دانش آموزان امروز نیازمند جذابیت در کلاس درس هستند.

کاظمی پور تاکید کرد: مدرسه مرکز خلاقیت، بازی و کارهای جذاب است لذا باید انگیزه ماندن در مدارس و کلاس درس را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: تئاتر درسی به بچه ها مشارکت را آموزش می دهد و الگوی آن برمبنای گفت و گو است جشنواره تئاتر درسی را به همت هرمزگان در سال گذشته به سطح ملی رساندیم و امسال دومین سال برگزاری آن است.

دبیر جشنواره هنرهای نمایشی افزود: کانون ها بازوان حمایتی تئاتر درسی در استان ها هستند وظیفه آموزش و حمایت های اجرایی از گروه های تئاتر درسی برعهده کانون هاست کانون ها باید قطب برگزاری تئاتر درسی شوند.

کاظمی پور خاطرنشان کرد: برای اولین بار مفهوم تئاتر به صورت علمی وارد کلاس درس می شود لذا کلاس درس باید به صحنه نمایشی تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار