مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهین‌شهر در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

دانش‌آموز، محور اصلی طرح 313

هویت اگر برای دانش‌آموزان تعلیم و تبیین نشود در آینده با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهیم شد/ طرح ۳۱۳ به‌خوبی می‌تواند الگوهای تمدن‌ساز و هویت‌بخش را به دانش‌آموزان معرفی کند

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهین‌شهر گفت هدف از اجرای طرح ۳۱۳ این است که الگوهای قدیم و معاصر در حوزه‌های تربیتی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سایر عرصه‌ها به‌ویژه الگوهای تمدن‌ساز توسط دانش‌آموزان مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و معرفی شوند. دانش‌آموز، محور اصلی اجرای این طرح بوده و لازمه اجرای طرح نیز این است که منابع مورد نیاز برای تسهیل در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد که این مهم نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها است.

کد مطلب: ۱۳۲۳۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز، محور اصلی طرح 313

علیرضا اکبرپور مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهین‌شهر در مصاحبه‌ای با خبرنگار پانا در مورد اجرای طرح ۳۱۳ گفت‌: «طرح ۳۱۳ طرحی است برای معرفی شخصیت‌های شاخص ارزشی‌. در هر منطقه‌ افراد ارزشمند و چهره‌های ماندگاری داریم که کارهای شاخصی در منطقه انجام داده یا می‌دهند و می‌توانند به عنوان نماد هویتی منطقه به سایرین معرفی شوند و قرار است بر اساس این طرح هر استان ۳۱۳ الگوی هویتی را به‌واسطه دانش‌آموزان به جامعه معرفی کند و در نهایت با نظام انتخاب شایسته منتخبی از شخصیت‌های ۳۲ استان در قالب ۳۱۳ الگوی هویت‌بخشی کشوری در نمایشگاه تهران معرفی شوند. ما در شاهین شهر نیز باید به‌دنبال چهره‌های ارزشی ولایی و ماندگار باشیم.»

اکبرپور در ادامه افزود‌: «در طرح ۳۱۳ به بحث هویت دانش‌آموزان پرداخته شده است‌. بحث هویت، بسیار جدی است. هویت اگر برای دانش‌آموزان تعلیم و تبیین نشود در آینده با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهیم شد، بنابراین در رابطه با این موضوع چند برنامه داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به تبلیغات گسترده اشاره کرد و انشاالله بتوانیم به نحو احسن این طرح را اجرا کنیم. این طرح به‌خوبی می‌تواند الگوهای تمدن‌ساز و هویت‌بخش را به دانش‌آموزان معرفی کند و قطعا هویت ملی دانش‌آموزان با آشنایی با مفاخر و الگوها تقویت خواهد شد. به‌طور کلی برنامه‌های ما با سبک و سیاق دولت ایران قوی خواهد بود و برنامه‌هایی که خلاف نظرات مقام معظم رهبری بوده را کنار خواهیم گذاشت.»

وی بیان کرد: «این طرح با محوریت سازمان دانش‌آموزی اجرا می‌شود هدف از اجرای طرح ۳۱۳ این است که الگوهای قدیم و معاصر در حوزه‌های تربیتی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سایر عرصه‌ها به‌ویژه الگوهای تمدن‌ساز توسط دانش‌آموزان مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و معرفی شوند. دانش‌آموز، محور اصلی اجرای این طرح بوده و لازمه اجرای طرح نیز این است که منابع مورد نیاز جهت تسهیل در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد که این مهم نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها است.»

اکبرپور خاطرنشان کرد‌: «بینش توحیدی، کرامت انسانی، علم و معرفت، عدالت‌گستری، استقامت، آزادی و پایداری، سبک زندگی و خدماتی که در عرصه‌های مختلف توسط این مفاخر ارائه شده، شاخص‌هایی است که با توجه به دستورالعمل باید مورد توجه قرار گیرد.»

وی بیان کرد: «مفاخر و مشاهیر را در چند بخش می‌توان تقسیم کرد، این بخش‌ها می‌تواند حوزه و علما، شهدا، علمی، هنری - فرهنگی - ادبی و ورزشی و... باشد. از ظرفیت گروه‌های آموزشی و همچنین از اساتید دانشگاهی نیز می‌توان به‌عنوان منابع بهره‌مند شد و حتی این موضوع در کلاس‌های درس نیز مطرح شود.»

خبرنگار: مریم ساری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار