رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در ایران:

تاسیس خانه‌های هلال در زنجان اتفاقی یکتا در دنیا است

زنجان (پانا) - رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در ایران، تاسیس خانه‌های هلال در زنجان را اتفاقی جدید و یکتا در سطح دنیا توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تاسیس خانه‌های هلال در زنجان اتفاقی یکتا در دنیا است

عطا مرتضی محمد دورانی امروز در حاشیه مانور زلزله، تخلیه و اسکان اضطراری که در مجتمع مسکونی رضوان زنجان اجرا شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان یک سیستم بسیار خوبی را گسترش داده که داوطلبان و هلال احمر و بقیه مراکز به خوبی می‌توانند با یکدیگر تعامل کنند.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی جامعه را برای مقابله با اتفاقاتی مانند زلزله آماده می‌کند، خاطرنشان کرد: همچنین این سیستم می‌تواند برای مقابله با اتفاقات دیگری از جمله سیل، مهاجرانی که به دلیل مشکلات مختلف به ایران مهاجرت می‌کنند و حتی خشکسالی و تمام بلایای طبیعی و غیرطبیعی هم آمادگی ایجاد می‌کند که مردم چگونه از مقابله با این بلایا آگاه شوند.

دورانی با بیان اینکه استان‌های دیگر از سیستم استان زنجان باید یاد بگیرند، افزود: هدف من از آمدن به زنجان این است که این سیستم و اتفاقاتی که در زنجان می‌افتد را ببیینم و آن را بازتاب دهم تا همان بدانند بخش‌های مختلف جامعه چگونه می‌توانند با هم این فعالیت‌ها و همکاری‌ها را داشته و به همدیگر کمک کنند.

رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در ایران گفت: این سیستم و تعامل بین بخش‌های مختلف در استان زنجان به‌خصوص تاسیس خانه‌های هلال، یک مورد جدید برای فدراسیون است و در دنیا یک اتفاق یکتا به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه جهان باید این تعامل را یاد بگیرد، ابراز کرد: این مهم را هم باید زود اطلاع‌رسانی کنیم و زود هم وارد عمل شویم.

دورانی با بیان اینکه جهان از تغییرات اقلیمی و هواشناسی رنج می‌برد، اظهار کرد: ایران در رتبه ششم تغییرات اقلیمی دنیا قرار دارد و 90 درصد ایران از خشکسالی رنج می‌برد و ایرانی‌ها به همین دلیل باید آماده مقابله با تغییرات اقلیمی باشند.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی، یک بودجه جهانی دارد که از لحاظ اقتصادی می‌توانیم به ایران کمک کنیم تا بتواند تحهیزات خود را کامل کند.

دورانی افزود: امروز آمده‌ایم تا ببینیم و تست کنیم که هلال احمر و خانه‌های هلال و سایر دستگاه‌های مرتبط استان زنجان وقتی که هواشناسی هشدار قرمز می‌دهد چه نقشه، طرح و برنامه‌ای می‌توانند برای نجات جان انسانی‌های بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار