معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

طرح سفیران سلامت در مدارس کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت امسال ۵۴ هزار دانش‌آموز استان سفیر سلامت شدند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح سفیران سلامت در مدارس کرمانشاه آغاز شد

علی امرایی با بیان این‌که امسال ۳۰ درصد دانش‌آموزان هر کلاس سفیر سلامت شده‌اند، اظهار کرد: امسال در مجموع ۵۴ هزار دانش‌آموز استان سفیران سلامت شده اند.

وی سلامت فیزیولوژیک و امنیت سلامت را از مهمترین ضروریات زندگی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین محیط‌ها برای فرهنگ سازی در این راستا، مدارس است، چرا که سفیران سلامت دانش‌آموزی، آموزش همسالان را اشاعه می‌دهند و این آموزش‌ها در همسالان، خانواده‌ها و در نهایت در جامعه گسترش می‌یابد.

امرایی با اشاره به چاپ کارت‌های شناسایی برای سفیران سلامت، افزود: این کارت‌ها بین دانش‌آموزان داوطلب توزیع شده و دانش‌آموزانی که این کارت‌ها را بر گردن داشته باشند، در گام نخست خودشان ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند و به هم‌کلاسی‌های خود هم پیام‌های سلامت را انتقال می‌دهند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه طرح سفیران سلامت با هدف افزایش سطح آگاهی‌ دانش‌آموزان و جامعه در مورد موضوعات مرتبط با سلامت در سطح مدارس اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با انتقال این پیام‌ها بین دانش‌آموزان و سپس انتقال پیام‌ها از سوی دانش‌آموزان به خانواده‌ها، شاهد رعایت نکات بهداشتی در سطح وسیعی در جامعه باشیم

امرایی اشاره‌ای هم به افزایش تعداد دانش‌آموزان سفیر سلامت استان در سال جاری داشت و عنوان کرد: سال تحصیلی گذشته ۵۰ هزار دانش‌آموز استان سفیر سلامت شده بودند.

وی با اشاره به اینکه کرونا با همه تلخی‌ها و سختی‌ها اهمیت اجرای طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی را برای ما تداعی کرد و تهدید کرونا به یک فرصت تبدیل شد، گفت: این فرصت باید به نقطه قوت تبدیل شود که دور از ذهن نیست و کرونا باعث شد، حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

‌اجرای طرح سفیران سلامت همزمان با آغاز سال تحصیلی آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار